![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
Janomes Customizer och Windows 7
Min gamla dator drog sin sista suck och i söndags köpte jag en ny. Med operativsystemet Windows 7. Jag har Janome MC 1001 och programvarorna Customizer och Embird. Har någon testat om det går att köra Customizer tillsammans med Windows 7? Hur är det med Embird? Går det att flytta Embird från en dator till en annan? Fungerar Embird i Windows 7-miljön?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
startar inte din gamla dator? vad är felet?
kanske är nätaggregatet som kondensatorena är slut på och orkar inte starta med belastning. testa att dra ur vitakontakten troligen "P1"(tryck in spärren på kontakten) till moderkortet och sätt tillbaka den så startar den! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() ja hur funkar det?
på alla program brukar det stå att det går att flytta över det till annan dator bara man avinstallerar det på den gamla datorn,säkrast att göra det innan man installerar det på nya vid en-användarlicens. Testa, bara skriva in produktnyckeln när den rutan kommer upp. vid fler-avändar licens är det ju ok att använda på de antal man köpt för. kanske man måste avregistrera och nyregistrera via online eller litar dom på att kunden inte skulle tänka tanken att installera en en-användarlicens på fler datorer. är det några smarta spioncontroller i programmen eller vad? kommer det att låsa sig om man inte avinstallerat programmet på den gamla? på testversioner av antivirusprogram och är det bara att radera allt det gamla från testprogrammet, så kan man testa en period till. annars känner nya versionen av att det funnits rester kvar av en tidigare testperiod. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jasg har installerat ett nytt Digitizer JR på en ny dator med Windows 7 och det fungerade bra.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Tack för ditt svar Händigecarl.
Min fråga handlade egentligen om programmet Customizer funkade i det nya operativsystemet Windows 7-miljön. Enligt informationsbladet fungerar programmet i WINDOWS xp-miljön, men i Windows 7 finns det rätt mycket nyheter. . T ex alla Facebookdelar funkar inte i Windows 7-miljön. Finns det någon del av Customizerprogrammet som inte funkar i Windows7? Vet du vad man kan göra åt det? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
snabbaste sättet att få veta nåt när man behöver är ju att söka på google, personalen är otroligt förnuftiga som kan göra en så smart sökmotor.
är lite info http://janome.com/index.cfm/Learning...s?VersionID=66 här finns all info om W7,bara leta vidare http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows/help |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Customizer funkar i windows 7. Jag gjorde en uppdatering av Customizer på Janomes hemsida.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:25.