![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
Broderi som inte går att ändra storlek på?
Fick mail av en vän och jag kan inte svara henne så jag vänder mig hit. Så här skriver hon.
Kod:
Normalt mönster 138,6 x 235,5 med19296 stygn Försökte minska till 179,5 på höjden och då visar Embird det 2221stygn. Det hjälper inte att skriva in ett antal stygn heller. Mer än hälften av broderiet försvinner. Senast redigerad av Delfintua den 2009-09-22 klockan 16:00. Anledning: Glömde orginalbilden |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Ha ha kanske ska skriva en fråga också...
Varför går den typen av motiv inte att storleksändra? eller går det och isf hur? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Har hon testat att ändra i maskinen? Många gånger går det bra att minska upp till 25%.
Denna brodyr har raksöm och en gles satin. Jag har testat att ändra storlek på en sk stjälkstygnsöm men den blir bara en utdragen svag sicksack. Skulle tro att det händer samma sak här. Vet inte varför och det enda jag nu kan hitta att göra är att ändra storlek utan att ändra stygnantal. Monica |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Bara för skojs skull så testade jag att förminska det här broderiet.
Att bara förminska vart det i stort sett bara raksöm kvar. Sedan testade jag som Du sa Monica, och då funkade det. Men jag var tvungen att ändra både höjden och bredden ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Tack Monica för tipset och Tack Aina för att du testat och nu vet vi hur vi gör.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag kan ändra den i mitt program, Hq 4D extra.......
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:16.