Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-06-26, 21:29   #1
stenbeckan stenbeckan är inte uppkopplad

Ändra tätheten

Har sytt ett broderi som jag inte är helt nöjd med o undrar om någon kan hjälpa mig...
Det är en applikation tror jag det heter.
2 bokstäver PJ som jag syr på vit WCT med svart WCT i bokstäverna. Som ni ser på bilden (hoppas jag) så är inte den vita sömmen tät utan det svarta lyser igenom. Jag har Embird men vet inte hur jag ska göra för att ändra så det blir tätare.
Nån som kan förklara för mig hur jag gör denna ändring?
Tack snälla för hjälpen i förväg (för jag vet att den kommer).

KRAM /Lena
Bifogade bilder

stenbeckan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-27, 20:42   #2

Svarar mig själv.
Har hittat nåt som jag tror är det jag sökte, nu är det bara maskinen som är dum, IGEN.
Får se om det blir bokstäver överhuvudtaget eller om jag ski...... i det.

/Lena
Gammal 2009-06-28, 01:22   #3
MonicaBoberg MonicaBoberg är inte uppkopplad

Är du i Editor gör du följande:
Notera det antal stygn brodyren har innan du ändrar. Du ser stygnantal längst ner till höger.
Högerklicka och välj ”Täthet och mönster”.
För att det skall ändras i täthet måste du ha den översta rutan ibockad, ”Justera stygntäthet vid storleksförändring”.

I sifferrutan efter ”Täthet satinsöm” står det troligen 4.0. Detta är inte den täthet som brodyren har utan den täthet som satinsömmen kommer att ha när du klickar OK. Klicka OK och se hur stygnantalet ändrades. Blev det fler stygn är det på rätt väg. Blev det färre så är sömmen nu glesare. Skall du ändra igen MÅSTE du klicka på ångra först så att du kommer tillbaka till läget innan du ändrade första gången. När du nu går in i ”Täthet och mönster” så ändrar du siffran, lägre om det skall vara tätare eller högre om det skall vara glesare. Klicka OK och kolla antal stygn. Upprepa tills du är nöjd, glöm inte att ångra innan du ändrar på nytt.

Är det så att du gjort applikationen själv så öppnar du .eof-filen i Studio och markerar delarna och väljer Parameters när du högerklickar. Här väljer du en lägre siffra längst upp, Density.

Sen är det så att vissa tyger har en tendens att komma upp hur tät sömmen än är. Det kan även vara så att det är klippt för långt ut. Ett sätt är att använda samma färg på tråd som applikations-tyget.

Monica
MonicaBoberg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-28, 09:27   #4

Tack Monica.
Det var ett lite lättare sätt att göra det på. Jag gick in i "ändra stygnfil i studio" tror jag det stog. Var för osäker på det du skrev om så det vågade jag inte. Men nu ska jag prova det eftersom maskinen inte ville som jag ändå..

TACK /Lena
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:24.