![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Laddat ner en brodyr-fil
Jag har köpt och laddat ner en brodyr från en amerikansk sida och nu när jag ska sy den (Janome 350E) så blir det inte samma färg i maskinen som det var på bilden. Syr en koala och den har opalgröna tassar o fötter
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hej!
Ibland blir det tokigt när man konverterar format. Vissa format klarar nämligen av att hantera mer infomration än andra. Det kan vara en förklaring. Andy |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Hej!
Olika program har olika färgkartor, så när man konverterar mellan formaten, så kan färgerna bli förvrängda. Men har man som du köpt en stygnsättning, så tycker jag nog att du borde ha fått med en färgkarta över vilka färger det ska vara... har du inte det? Laddade du ner JEF-formatet eller något annat? Hälsningar Gunilla |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag gjorde det lätt för mig så jag laddade ner filen i JEF-format.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Hej!
Då har de stygsatt i något annat program än Janomes och sedan konverterat till JEF. Jag tycker du ska kontakta företaget och be om att få information om de rätta färgerna (om det inte är uppenbart när du tittar på bilden, dvs du kan lista ut vilka färger det ska vara ![]() /Gunilla |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
Citat:
Tack så mycket för hjälpen! Jag ska maila dem o påpeka detta. Birgitta ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:12.