![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Symönster till baby
Jag skall snart bli farmor och är så sugen på att sy lite gulliga babykläder. Till alla er som syr så fina babyplagg: vilka mönster tycker ni är de bästa?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Håller med föregående talare. Du kan ju också ta en tur till biblioteket och se om det finns några böcker. Det finns en bok som heter "Barnkläder- sy och sticka till barn 0-3 år" av Hanne & Sofie Meedom som är helt OK. Njut av barnbarnet!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Tack för era svar. Vad jag förstår så har Ottobre bara mönstertidningar och inga separata mönster. Stämmer det?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Ottobre har även en del lösa mönster.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Ottobres lösa mönster passar mig veterligt inte till baby.
Men du kan beställa lösnummer på ottobredesign.com eller hos svenska Neanobelle.se. På ottobres hemsida kan du bläddra i gamla tidningar och se vad de innehåller. Har för mig att nr 4/2007 är bra, men minns inte med 100% säkerhet. (tidningen ligger i källaren) De flesta mönster för baby börjar på stl. 62 men i vissa tidningar så finns det för de mindre, bl.a. den jag nämnde (om det stämmer ![]() Lycka till! |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:41.