![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Vad betyder detta?
Hej!
Jag hade tänkt att göra en byxa från Ottobre 1/2009. Det är det första jag ska sy sen högstadiet ![]() ![]() Hoppas nån kan hjälpa mig! =) // Michaela |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Ligger den mitt i ett mönster? Kanske det är en markering för placering av en ficka. Svårt att säga när man inte ser mönstret eller ens vet vilken typ av byxa det är.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Nja...det finns två såna symboler. Det är nog som du säger. För man kan sätta en ficka på byxan om man vill. Hupsis trikåbyxa heter den, men du kanske inte har tidningen :P
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Har inte tidningen här just nu, men om du skriver modell nr så kan jag kolla på deras hemsida
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Strecken är för fickornas placering precis som Alvan skrev.
![]() Mönstret är nr 10. Mönsterdel 1 är som det står byxben och de markeringar som är utritade är på byxans framdel. Byxan består av två delar med vikning i yttersöm så en del utgör alltså både fram och bak på en sida av byxan. Det är två markeringar ritade eftersom byxdelen ser likadan ut (du ska klippa ut två delar) och tittar du till vänster i beskrivningen ser du att den ena fickan sitter höger upp än den andra. Du kan alltså välja själv om du vill ha två fickor på olika höjd, två fickor på samma höjd eller inga fickor alls. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Tack för svaren! Då förstår jag lite bättre
![]() ![]() Kanske dumma frågor jag har men jag förstår faktiskt inte ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:30.