![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
PE-design problem
Hej!
Tänkte att någon kanske kan hjälpa mig. Jag har PE-Design 5 med uppgradering till 7. Det har fungerat jättebra på min gamla dator (Windows XP). Nu har jag en ny med Windows Vista och då får jag det inte att fungera. Jag har varit inne på Brothers hemsida och laddat ned 5:an från den och sedan lagt in 7:an från CD, och jag tycker jag har gjort som det står. Jag har också tagit bort mitt virusprogram så att den inte ska störa. Vad som händer är att datorn säger att jag inte har satt i kortläsaren fast den sitter i usb´n och i och med det fungerar ju inte programmet. Finns det någon vänlig själ som han hjälpa? Berit |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Det brukar vara så att kortläsaren ska uppdateras. Hittar inte något om det just nu, men antar att du först installerat 5:an enligt detta:
http://welcome.solutions.brother.com...lid=dlfh000104 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Och sedan detta:
http://welcome.solutions.brother.com...lid=dlfh000103 |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Och glöm inte att köra i kompatibilitetsläge WinXP!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
PE-design problem
Hej!
Tack för svaret. Jag har provat allt tycker jag, och i olika tågordning. Sist tog jag denna ordning: Pe-design 5 från nätet. uppdatering av kortläsaren, uppdatering till PE-design 7, kompatibilitet på allt(WindXP) Vet inte vad jag gör för fel. Kortläsaren reagerar (lampan blinkar) och datorn säger att den installerar drivrutinen men sedan säger datorn att jag inte har satt i den. Oj, oj, oj Berit |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Ja, ojojoj är vad jag tänker också! Låter ju helt rätt det du gör!
Och idag har jag jätteproblem att komma in på Brothers USA-sidor. Jag har bestämt för mig att jag hört om just detta problem, men jag har inte PED 7 själv (men 6:an funkar bra på min Vista-dator). |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:38.