![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Konturer
JAg har 2 jätte fina broderier men konturerna stämmer inte. Jag har ju inte lärt mig stygnsätta ännu men kan jag själv gå in i Embird o få rätt på dom?? Vad ska jag tänka på??? Vill ju så gärna ha just dom broderierna..
Visar en bild på den ena så kanske ni förstår vad jag menar. Alla förslag emottages tacksamt. /Lena |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Det ser ut som ett automatiskt stygnsatt broderi och är det så att konturen hamnar utanför fyllet? Ganska vanligt, tyvärr. Inte sådär superenkelt att fixa, beroende på hur det är gjort, men det ser ut som en satinkontur, är det så? Du kan isolera den svarta färgen i Embird och fixa och trixa med den, men är det som jag misstänker en satinkontur är det väldigt många stygnpunkter och blir väldigt mycket jobb. Man kan i och för sig testa att bara isolera den och minska storleken något. Det är också väldigt viktigt med stabiliseringen för att öka chansen att konturen hamnar där den ska.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tack för svaret.
Det verkar som konturerna inne i figuren inte når från "kant" till kant. Sen är det bara på ena sidan som konturerna ligger utanför.. JAg har totalyStable så flyttar sig gör det inte denna gången. Ska ta in den i Embird nu o se om jag kan göra något.... TACK |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Du kan prova att öppna stygnfilen från Editor, i Redigera, och redigera stygnfil i Studio
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
hmmm jag går in i embird o väljer editor men var hittar jag redigera o studio.
Jag har köpt Digitizingtools. Hoppas att jag hittar rätt. På det andra broderiet verkar det bara vara en kontur alltså den går inte tillbaka. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Du har ju Arkiv, Bild och Redigera-knapparna längst upp till vänster.
Klicka på redigera så får Du upp en lång meny, näst längst ner står det: Redigera stygnfil i Studio. klicka på den, öpnnas broderiet i Studio, där kan Du se om du kan flytta på konruterna. Jag har gjort så med något broderi och det har fungerat. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:39.