![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Kan inte sy lace
Hej allihop!
Min maskin vill inte sy lace. Jag hinner några stygn och sen går allt av. Jag har väven man ska ha och provat med dubbelväv har jag och även med det vattenlösliga ovan på men det går inte att brodera dt går bara av. Har även bytt til nu nål och broderitråd över som undertråd. Vad ska jag tänka på mera? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Prova sänka farten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Det går inte. Den har bara en fart att brodera med på min HQ rose. Är det det som gör att det inte går så får jag nog hoppa alla fina lace broderier.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag provade att göra ett annat broderi som är ett örhänge och det gick bra. Så jag får prova mej fram på min symaskin.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag hade ett lacebroderi som var totalt hopplöst. Men andra funkade bra så det kan ha med stygnsättningen att göra också.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag har samma problem men har en Brother. Den bara vägra sy lace. Tråden går av hela tiden hela tiden. Hinner bara 5-6 stygn sen går den av.
Har sänkt farten men det hjälper inget. Finns det nåt mer man kan göra eller behöver göra?? Har provat plasten o väven med samma resultat. Ska man ändra trådspänningen eller ha en speciell tråd till lace??? Tacksam för nya förslag..... |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:18.