Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-04-07, 06:03   #1
Alvan Alvan är inte uppkopplad

Talking Nu är den här

I går kväll fick jag min Janome 300E och jag är redan kär.

Det var syjuntakväll i går så jag tog med den dit och jag broderade fyra test grejer den första blev lite misslyckad då jag glömde trä den under en grej. Den andra blev jättefin och en tjej köpte den. Den tredje blev suverän.

Den sista var en brodyr jag laddat net från nätet och den skalade jag ner lite för mycket så den blev lite för styngntät tycker jag, men annars är även den ok. Man kommer väl göra lite misstag så här i början och jag som har redan två beställningar

Åååå va kul det är!

Ps Bilder kommer snart i mitt nya album "brodyr" Ds
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-04-07, 06:39   #2
avslut101129 avslut101129 är inte uppkopplad

Grattis till din symaskin, jag har också varit och kollat in denna maskin, jag har inte hittat någon nakdel med Janome 300 E. En undran, fick du med något dataprogram i det priset, eller det får du köpa till?

Lycka till Monica
avslut101129 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-04-07, 07:03   #3

Tack, jag fick inte med något dataprogram eftersom jag redan hade bestämmt mig för att använda Embird. Jag köpte maskinen på Stockholms Sycenter på Hagagatan och jag fick ett väldigt bra pris som ingen annan Janomeåterförsäljare i Stockholm kunde matcha, 10 500 + varor för 1000 kr. Jag skaffade ett startkit med trådar samt nålar för tusenlappen.
Gammal 2005-04-07, 07:39   #4
Anna-Karin Anna-Karin är inte uppkopplad

Nyfiken....

Har Janome 300E sjunkit i pris? Jag vill minnas att den kostade omkring 13 700 för ett tag sen. De hade ju en kampagn i höstas men den gällde bara till 31 dec. Jag var nära att köpa en då, men fick inte något riktigt godkännande av gubben hemma så för familjefridens skull beslöta jag att vänta.

Var det lätt att komma igång med broderingen?
Anna-Karin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-04-07, 07:48   #5

Just nu så har Janome en kampanj på maskinen så när jag ringde runt så låg priset på ca 11 700 kr hos de flesta. Det var jättelätt att komma igång. Det tog inte mer än 30 minuter så var första brodyren klar. Min man var också tveksam, jag har ju två andra ganska nya maskiner, men han sa själv att vi skunde äta mer ekonomiskt och skrev han på papprena
Gammal 2005-04-07, 08:07   #6
avslut101129 avslut101129 är inte uppkopplad

Pris....

Samma maskin kostar 14,500:- i Malmö utan dataprogram.... Då lönar det sig att ringa runt i övriga landet och höra.

//Monica
avslut101129 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-04-07, 08:24   #7
pialuttan pialuttan är inte uppkopplad

Det är ordinariemaskin på Janome 300E numera. Jag kollade med min handlare eftersom den före jul kostade över 14 tusen. Så nu är det 11,700 som gäller, sen kan man ju prata ner den lite till om det går bra..../pia
pialuttan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-04-07, 17:59   #8
lottisen lottisen är inte uppkopplad

Lyckan att få något efterlängtat.

Grattis till den nya maskinen! Kul att det gick så fort.(så att du inte behöver ligga på nätterna o LÄNGTA.....)Nu har du bara ett problem att få tiden att räcka till.Säger en som vet...Grattis än en gång./lottisen
lottisen är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:12.