![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Kurvmall
Jag undrar hur man använder en kurvmall. Jag har förstått att det finns två olika modeller. Dels en böjbar gummi- och metallskena, dels en plastbit med olika kurvor utskurna. Men jag har inte listat ut vilken av mallarna på plastbiten man ska välja till vilken typ av kurvor. Jag antar också att plastbiten används när man ritar upp mönster i miniatyr, och att den böjbara skenan används till mönster i full skala. Kan någon förklara hur man använder dessa tingestar så blir jag jätteglad!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hur man använder en kurvmall
Det finns ju som sagt olika varianter av kurvmallar men på den här sidan kan du läsa hur man gör.
/Efwa Min dotter o jag - min syblogg |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Hej!
Jag har för mig att ha sett en hemsida som var typ kontorsmaterial eller arkitekt-material... Där fanns massor av olika väldigt bra kurvmall o massor olika linjal. De var ganska okej pris, men inte svensk sida, utan nånstans tysk. Så tror jag att det var från Tyskland. Jag har jobbat inom arkitekturen förut så vet att det finns, men de är hemskt dyrt. t.ex. i Sverige kostade en penna utan kulan i; 300-450 kr per penna, o de krävs olika storlek, att ha, 1,2,3,4,5, etc.. det kan gå upp över 5000 kr, det går lätt sönder... medan i Tyskland ca 200 kr/st, och urlöjligt dyra (bra kvalité) linjaler/maller i Sverige. Minns att jag fick köpa åt arkitekter (jag var assistant på byrån då) så gick till kontor-grossister o handlade massa en del.. det gick upp till 10 000 kr varje 3:e månad. Ja... jag undrar om ni känner till sidor utomlands... Det är ETT MÅSTE! för en del som behöver de olika linjalmall/kurvmall, så mkt billigare. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:03.