Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-05-29, 08:24   #1
Millen Millen är inte uppkopplad

Question Inköp av broderier

Hej, jag är total nykomling vad gäller maskinbroderi. Har en Janome 11000, har använt de inbyggda mönstren och undrar nu - när man går in på hemsidor som säljer broderier. Hur kommer de? Kommer de på CD, i filer eller hur? Känns som en jättedum fråga, men undrar. Lyckas heller inte med att ladda ner fria mönster. Fick förklarat att de ska laddas ner i JEF format. Men kan det vara så att Janome inte passar med Vista? Någon som haft problem?
Millen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-29, 08:48   #2
WiKa WiKa är inte uppkopplad

Hej Millen!

När jag handlar broderier på nätet, väljer jag alltid att ladda hem dem direkt. Nu har jaq inte varit inne och handlat på så många olika sidor, men de flesta har nog möjligheten att ladda hem direkt efter köp.

De sidor jag handlar ifrån fungerar toppenbra. Tex. mina favoritsidor.

http://www.emblibrary.com/EL/Default.aspx
http://www.smartneedle.com/index.html

Jag har en Husqvarna D1, men jag laddar alltid hem i JEF formatet, för där finns det mest färger för att få en bättre färgåtergivning.

Hur detta fungerar i VISTA vet jag tyvärr inte, men kanske att någon annan vet.

En del broderier laddar man hem i zipat format, då måste man extract/unzip (packa upp) dem innan man kan använda dem. Har du inte laddat hem WIN RAR, eller WIN ZIP programmet, måste du göra det först.

Har du det inte, tjoa till så ska jag försöka hitta internetadresserna till dem.

Lycka till!
Katarina
WiKa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-29, 09:04   #3
Millen Millen är inte uppkopplad

Tusen TACK!
Millen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-29, 09:58   #4
Alice Alice är inte uppkopplad

Jag handlar väldigt mycket broderier på nätet och får dom alltid som zippade filer i mailen eller ibland så får man en länk man ska klicka på för att komma till en nedladdningssida. Vad du vill ha dom i för format det väljer du ju när du gör beställningen då klickar du i att du vill ha i Jef format. Men precis som i tidigare svar så måste du ha win rar så du kan packa upp dom när du väl fått dom. Är det något så fråga igen du, det finna inga dumma frågor vi har alla varit nybörjare.
Alice är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:36.