![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
![]() Hej, jag är total nykomling vad gäller maskinbroderi. Har en Janome 11000, har använt de inbyggda mönstren och undrar nu - när man går in på hemsidor som säljer broderier. Hur kommer de? Kommer de på CD, i filer eller hur? Känns som en jättedum fråga, men undrar. Lyckas heller inte med att ladda ner fria mönster. Fick förklarat att de ska laddas ner i JEF format. Men kan det vara så att Janome inte passar med Vista? Någon som haft problem?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hej Millen!
När jag handlar broderier på nätet, väljer jag alltid att ladda hem dem direkt. Nu har jaq inte varit inne och handlat på så många olika sidor, men de flesta har nog möjligheten att ladda hem direkt efter köp. De sidor jag handlar ifrån fungerar toppenbra. Tex. mina favoritsidor. http://www.emblibrary.com/EL/Default.aspx http://www.smartneedle.com/index.html Jag har en Husqvarna D1, men jag laddar alltid hem i JEF formatet, för där finns det mest färger för att få en bättre färgåtergivning. Hur detta fungerar i VISTA vet jag tyvärr inte, men kanske att någon annan vet. En del broderier laddar man hem i zipat format, då måste man extract/unzip (packa upp) dem innan man kan använda dem. Har du inte laddat hem WIN RAR, eller WIN ZIP programmet, måste du göra det först. Har du det inte, tjoa till så ska jag försöka hitta internetadresserna till dem. Lycka till! Katarina |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tusen TACK!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag handlar väldigt mycket broderier på nätet och får dom alltid som zippade filer i mailen eller ibland så får man en länk man ska klicka på för att komma till en nedladdningssida. Vad du vill ha dom i för format det väljer du ju när du gör beställningen då klickar du i att du vill ha i Jef format. Men precis som i tidigare svar så måste du ha win rar så du kan packa upp dom när du väl fått dom. Är det något så fråga igen du, det finna inga dumma frågor vi har alla varit nybörjare.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:36.