![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
ang. stygnsättning.
jag har stygnsatt en mumin finns att beskåda i mitt galleri.. men nu är det så att det vita blev så "hårt" Den ser konstig ut.. Vad har jag missat eller gjort fel?
Sen undrar jag hur man justerar konturen på tex. svanstippen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
en spole räcker långt
det räcker och blir mycket över på en spole
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
oj den kom vist fel
fel
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag tycker det ser ut som om du använt ett mönster och inte har den slät, stämmer det? Jag har själv husqvarnas version 5 och har lite dålig erfarenhet av deras täta pattern(En del av 80- 90 nummerna)Det blir en massa extra stygn för att bilda mönsterna, och det gör brodyren jättehård. Prova med ett annat mönster som inte är lika tät och färre stygn.Den svarta linjen får du justera i editorn. Förstora till 100 eller 200 % så att du ser det tydligt. Flytta dom svarta stygnen så att dom ligger intill kanten på det vita.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
När du stygnsätter i Create så kan du sen gå till Edit och högerklicka i det vita fälten.Då får du upp olika fyllnadsmönster där kan du välja standard eller olika mönster.vill du ha utan mönster så är 3 eller 5 de bästa.Det bästa är att inte ändra konturerna utan fyllningen när det gäller konturlinjerna.Det kan du även göra i Edit.
Du får gärna maila mig om du har några frågor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
nu fick jag den lite mjukare :-) skam den som ger sig..
men om ni tittar på den första jag gjorde, så äret massor av extra stygn på vänster arm och en bit in på kroppen, varför blir det så? |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:59.