![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
Ladda ner alfabet från embird.com
Jag köpte programet igår genom secretsof.com, och det var inga problem att få igång.
Sen idag så köpte jag 3 alfabet plugins från emirds hemsida. Fick mailet med lösenordsfilen och gjorde som med programet och la filen i mappen programet ligger i. Det står ändå att jag inte har några alfabet. Jag har laddat hem alla alfabet från embird för att testa, så alla ligger ju i programet men bara ABC kan användas. Måste jag skriva i registreringsnumret på dom tre alfabeten jag köpt i rutan som kommer upp när jag går in på alfabetet? Och isåfall, hur sjutton vet man vilket alfabet man köpt och ska skriva in numret på? Dom heter ju inte alls som på embirds hemsida, och dom är ju hur många som helst eftersom jag laddat hem alla. Någon som kan förklara hur man gör för mig? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Enklaste sättet att få in lösenorden är helt enkelt att öppna lösenordsfilen du fick från Embird (bilaga i din e-post). Då går de in automatiskt.
Själva alfabetena måste packas upp. Kör den nedladdade filen så packas de upp automatiskt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tack för svaret.
Jag har packat upp dom som man ska. Följt instruktionerna i rutan som kommer upp. Men när jag går in på "help" och "installed plug-ins" så står det att jag inte har några... Går jag in "Insert front engine text" så får jag upp en massa alfabet men allt utom ABC är det stora röda kryss för. Går jag in "Insert text" så får jag upp en ruta där det står "Error No alphabet plug-in found..." Öppnade lösenordsfilen men det gjorde ingen skillnad. Jag förstår ingenting... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Det är mycket viktigt att man anger rätt namn när man köper plugins. Alltså att nament skrivs exakt så som det gjordes när man köpte basprogrammet.
Font Engine är inte för de färdiga alfabeten, tuan det är den andra symbolen, Insert text, till vänster om Font Engine du ska klicka på. Vad händer när du öppnar lösenordfilen? Embird ska då starta automatiskt.. Det ska alltså inte redan vara igång. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag är nästan säker på att du inte packat upp alfabetena i rätt mapp. Packa upp igen och kolla extra noga!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Kollade och hos mig ska de inte vara i C:\Program Files\EMBIRD32 som är "default", utan i C:\Program\EMBIRD32
Ta alltså bort "Files" (och mellanslaget) i uppackningsrutan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Nu gick det!
![]() Jag packade upp dom igen, och den här gången tryckte jag på brows(eller vad det nu står) och letade upp mappen, istället för att bara trycka okej. För den stod på rätt mapp så förut tryckte jag bara ok. Det var säkert det där där "files" som du skrev som strulade. Tack så hemskt mycket för hjälpen! Vad hade jag gjort utan dig. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Har du fått registreringen/lösenorden att funka också?
(Och det där med rätt ställe hade jag problem emd själv, det är därför jag vet om det!) Vilka alfabet har du köpt? Jag använder nr.17 jättemycket, men har några till också fast jag har möjlighet att använda TTF-typsnitt. Embird-alfabetena ger så himla bra text i alla möjliga och omöjliga storlekar! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Ja nu kan jag använda dom alfabeten jag köpt.
![]() Jag köpte nr 1 17 18 och 27. Nr 17 blev jag förtjust i på en gång, har redan lagt till text med den till 2 broderibilder jag har. Nu ska jag iväg till maskinen och sätta igång. ![]() Tack än en gång. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:47.