![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
Discodans - bra mönster till tävlingskläder
Hej!
Jag ska hjälpa till att sy tävlingskläder till en discodansgrupp. Åldern är 12 - 13 år. Är det någon som vet något bra grundmönster? Jag har sytt en hel del tävlingsdräkter till konståkning efter Kwik-mönster. Är det det som gäller eller finns några andra bra mönster? /Lena |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hej.
Jag har aldrig sytt några discokläder, men är superförtjust i dans så jag har sett en del uppvisningar och tävlingar. Disco är ju väldigt fartfyllt och dansaren måste kunna röra sig fritt. Om du bara tänker på det så skulle du kunna ta vilka mönster som helst och ändra lite. Tex en kort kort kort kjol(som inte hindrar bensparkar) med glittriga tajts under. Eller ett par hotpants med chaps över(jag vet det skriker strippa, men det är den stilen som oftast gäller i discon ![]() Glitzit har kanske lite inspiration. Sweets är ju söta också. Sorry att jag inte kunde vara till mer hjälp(och att jag babblade så mycket), men hoppas det går bra och fota gärna tjejerna så vi får se hur det blev, jag är supernyfiken. //Daniel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag tror du kanske kan hitta passande mönster här och inspiration?
http://www.agstextil.se/agindex.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Här är ett forum som det finns massor av bilder och inspiration på
http://www.danceaddict.nu/ Kwik har en del bra grundmönster, men sen kan man ju ändra oändligt mycket. Fantasin är det enda som sätter gränserna. Det är väl det som är kul med disco, just att det faktiskt är tillåtet att gå riktigt crazy i designen med färger, glitter o strass..Lycka till, ska bli kul att få se resultaten ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Kom just att tänka på att det är viktigt att du tar reda på vad som är tillåtet i deras nivå. Det finns regler för vilka tyger mm som man får använda beroende på vilken nivå dansarna tävlar i. Men det kan du ju få reda på av deras instruktör om du inte redan vet det förståss...
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:41.