![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
Handduk att fästa på spishandtaget
Hej alla vänner på sysidan! Jag har sett en handduk att fästa på spisens ugnslucka men minns inte i detalj hur den var sydd. Själva handduken var "normalstor" och fästes snyggt med kardborrband. Någon här som har sytt en sådan och vet mer?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Sök i bilder efter spishandduk, då bör du hitta det du letar efter.
Mvh. solingnes |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Karbonbanden har klister .tvi. tvi, spölhuset tja allt är fulla med klister. kan du få tag på karbånband utan klister så köp det. Ett minus är med karbonband, du måste ha den andra sidan när du tvättar. Jag har löst detta på ett sätt (delen man har broderiet på behöver inte tvättas så ofn ta som själva handuken) sy en lika lång karbonbit på :vad som hellst och foga ihop dom innan tvätt
tja ,förstog du över huvudtaget, är inte så bra på att förklara, hoppas någon annan kan bättre annars går det ju utmärkt att sy ihop allt Du vet ; den till jul den till påsk osv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() tillägg vad jag menar med att det fastnar om du inte har en mot-pol i karbonbandet så sliter den sönder din tvätt.. Hjälp vet inte hur jag ska förklara!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Menar du inte kardborrband?
Karbonband är färgband till skrivare/skrivmaskin |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Nej , jag menar,den som du har . tex i skor och ..Du mäste sy dem fast Handukar
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
kan man inte tvätta den i en b:h påse
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Kardborrband:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Kardborrband |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Kan det vara denna bild du sett tidigare?
http://www.sysidan.se/albums/viewpic...D=25687&set=lp |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Ja oh så fin! Tusen tack!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Hej
Jag har sytt en hel del spishanddukar och jag använder tryckknappar... Hur enkelt som helst! |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
Jag använder också tryckknapp, sen syr jag dit en knapp på framsidan som dekor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
Spishanddukar
Du kan se hur jag har gjort med handtag och handduk i mitt album "spishanddukar" där har jag fotat lite. De är knäppta på baksidan med knapp och knapphål för att hänga upp och ett kardborrband längst ner på handdaget, kardborrbandet med "krokarna" på skall sitta på handtaget för att det inte skall fastna i frottéhandduken vid tvätt och rycka upp trådar.
Lycka till Gun |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:20.