![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Problem med att sy mönster
Är det någon som varit med om att man laddar ner ett mönster från internet, i mitt fall på diskett, och ibland när man syr det så hoppar maskinen över en del stygn så att det blir tomma fält.
Hände första gången med en tomte och då trodde jag att det var filen, nu hände det igen, första gången blev motivet perfekt, nästa gång med samma diskett samma motiv så hoppar maskinen över stygn fläckvis. Pratade med affärn där jag köpte maskinen ( i augusti) han påstod att det inte var fel på maskinen, berodde på att det inte var HQ mönster. Är jag verkligen hänvisad bara till att använda HQ egna mönster, då känner jag mig lurad. Har någon några erfarenheter av något liknande. Karin |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Nej det ska gå att sy andra också!
Har Du någon programvara att öppna filen i? Är det vanliga disketter Du använder? Kan Du använda en annan diskett?
hälsningar Monica |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Det är vanliga disketter, och ibland går det felfritt och ibland, med samma diskett, så blir det fel.
de filer jag laddar ner är HUS filer, så det är inte någon konvertering som kan ha gått fel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
tyvärr
är mycket gratis mönster rena skiten
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Om det är exakt samma mönster du använt och får olika resultat så kan det bero på disketten. Disketter (och andra magnetbaserad media) är inte precis kända för att vara pålitliga. Släng disketten och använd en ny. Jag har varit inne i datorsvängen sen slutet av 80-talet och jag känner mycket väl till hur disketter (och band) beter sig, de har orsakat så mycket besvär! Så jag hade som regel att inte använda en och samma diskett alltför många gånger (omskrivningar), kanske spara om/formattera om 10-20 gånger o sen slänga o ta ny (det varierar med olika märken). Se dem som engångsvara.
Annars så får uteblivna styng mig att tänka på för långa satinsömmar som kanske tolkas som hoppstygn o sys inte. (dålig/icke kompatibel stygnsättning alltså) Om det är någon design du tycker om och använder ofta kanske det är möjligt att spara designen på maskinen istället för att köra med diskett hela tiden? (om det är möjligt alltså) Senast redigerad av ichigo den 2008-01-07 klockan 15:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Det var inte gratismönster.
Men man kanske får göra så att man byter diskett för varje gång, eller så får jag lämna in maskinen och bygga om den till USB-minne. Karin |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Jag har haft liknande problem med mitt d-card, ibland sydde den bra och ibland fel. Efter att jag fått nytt d-card har inget krånglat.Så jag tror disketten kan ha något fel, pröva med en annan diskett.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
Re: Problem med att sy mönster
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
Re: Re: Problem med att sy mönster
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
kolla brodyren
innanjag laddar in ett brodyr över till symaskinen kör jag den alltid i sysimulatorn, på långsam takt, då kan man ofta finna felen om de finns i själva brodyrfilen, om de i programvaran ser fint ut, men sedan utsytt ser illa ut, då får man nog tro att det är antingen överföringen som spökar, disketten, eller slutligen symaskinen.
Jag kan säga att när jag hade Hq samt körde hqs egna mönster kunde de bli riktigt fula de oxå, så din handlares resonemang tycker jag är under kritik!! Disketter är känsliga helt klart, när jag hade d1an så hade jag nog ett 50 tal disketter så att jag inte körde samma om o om igen, för ofta fick jag upp rutan diskettfel, och då berodde det på att disketten havererat. sedan måste jag i ärlighetens namn säga att i början skyllde jag på min maskin, bara för att jag inte fattade att den behövde rengöras noga med jämna mellanrum, bla så skutade maskinen läsa disketter, det var ganska pinsamt när service gubben sa att det är svårt för en smutsig maskin att jobba korekt, efter det storstädar jag mina maskiner varje lördag.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Jag är riktigt noga med att rengöra maskinen och jag hade alldeles ny diskett, använd bara när jag körde mönstret första gången. Det har också hänt att maskinen fortsätter att sy när undertråden tagit slut.
Jag tycker det verkar vara något fel på maskinen så det blir intressant och se vad dom kommer fram till, om dom tar in den eller inte, han skulle höra av sig i morgon. Tycker nog att det verkade som han absolut ville kränga HQ mönster,eftersom han blev så sné när han fick reda på att det var ett nedladdat mönster. Han har ju även predikat att det bara är tråden han säljer man ska använda, så vi får väl se, men lite lurad känner jag mig i alla fall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
Men vad tråkig han är om han blir sne när du använder andra brodyrer... Det är inte schyst. Jag får nästan lust att be dig göra anonym anmälan till husqvarna om honom, att han har dålig service så han får lite skäll... Eller ja jag vet inte om det funkar så.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
Nu blir jag förb----ad
VAd är detta för säljare. Naturligtvis skall man INTE behöva sy bara HQ mönster. Och inte bara med hans tråd heller, som jag förmodar att han tar ut ett jäkla bra pris på.
Mycket har man hört om olika säljknep men det här tar verkligen priset. Antingen är han helt inkompetent eller jäkligt ful som säljare, och det tycker jag du kan hälsa honom när han ringer. Britt |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
Ja det är precis för sådana här saker, att svenska säljare kör med fula knep, och tar saftiga överpriser att jag nu köper maskin från utlandet istället!
uuusch. Tack och lov finns det några få ställen som försöker sköta sig. Och, det tål att sägas igen, en symaskin som man bara kan använda märkets egna sytråd till är SKIT-symaskin och absolut ingen fördel. (och ofta är det bara säljsnack också, egentligen och inte maskinen som är dålig!) Senast redigerad av ichigo den 2008-01-08 klockan 00:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
Oooops!!!!
Vad är det här???? Jag som nyligen är D1-ägare, blir lite skrämd har ännu inte sytt så mycket eftersom mitt 3D har kommit i första hand (är dataintresserad) har gett mig sjutton på att jag ska stygnsätta ett CAMARO märke till min gubbe, jag har varit ute och kollat men ingen vill. Jag trodde det var någon som kunde stygnsätta. Kram på er alla Siw |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:47.