![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
Brodera på frotte för jul - har ingen vattenlöslig överlägg!
Hej!
Jag måste akutsy en present till min farmor jag alldeles glömt bort, jag har köpt en handduk, men nu inser jag att jag inte har vattenlöslig överlägg.. Tror ni att det funkar ändå att brodera? Kanske om jag stryker ner frotte först? Eller finns det någon fattigmansknep? tacksam för svar. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag vet att någon använde vanlig plastpåse på ovansidan men hur resultatet blev vet jag inte, det kanske går om det är ett broderi som man kan ta bort plasten ordentligt på sidorna annars kommer den väl att blänka.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag tänkte att om man kunde spraya ner rejält med spraystärk så att frottefransarna är fixerade.. hmm. (och sen skölja det)
En annan tanke är toalettpapper eller hushållspapper, de kanske man kan blöta bort? Eller det kanske lbir en mardröm. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
tunnast
rivbra som e nästan genomskinlig brukar jag använda i stället för plast ibland.. jag vet en del som använder torky papper
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag har använt vanlig plastfolie när jag inte haft vattenlöslig hemma.
Det har fungerat riktigt bra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag bara körde på nu utan någonting alls.. äsch skitsamma.
![]() (ja jag var otålig) Men tipsen om torky eller plastfolie ska jag tänka på till nästa gång. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Av damen i Vallhamra butiken fick jag köpa en meter vattenlösligt för nästan inga pengar alls. Det räcker till måååånga monogram.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Det var ju bra.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:54.