![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
Linning som glappar, hur göra?
En snabb fråga som jag hoppas någon har svar på! Ett vanligt problem med byxor - de glappar i svanken. Kan man sy in detta bara genom att sy in sidsömmen lite högst upp? Kanske är av intresse att jag klippt bort linningen och endast har en tunn foll högst upp. Någon som har något annat tips?
Heyhey |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Gör två inprovningar i bak.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
tack för svaret,
hur gör man inprovningar? små "kilar"? kan man göra dessa mitt bak istället för i sidorna? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
2 bra sätt!
Ha delad linning bak så kan du forma efter din egen kropp. Lägg med en bit bred resår som du sträcker inuti linningen.Så sitter den bra sedan. Går oftast att göra på färdigsydda byxor också. /Bibbi |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Resårknepet verkar smart och smidigt, men resår är något som saknas i mitt hem... och insyningen behöver göras idag tyvärr. Men det kanske går ändå!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Då får du göra små "nyp" inprovningar i linningen som vulnevia skrev. /Bibbi
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Då hade jag förstått det helt rätt med "nypen"! Tack så jätte mycket
![]() /Lina |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Tack så jätte mycket för hjälpen, har sytt nu och äntligen glider byxorna inte ner på direkten!!! /Lina
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:08.