![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
Fråga om burdastyles storlekar
Jag klistrar ihop mönstret till ett par byxor från burdastyle.com och kände mig aningen... förolämpad, när jag tog mitt stussmått och hamnade mitt emellan strl 44 och 46. Jag drar vanligtvis strl 40, men är det så enkelt som att burdastyle har en annan storlekstabell än t ex H&M?
Och om jag syr dem i den angivna storleken, kommer byxorna att sitta som ett tält eller som ett andra skinn? Dvs, måste jag anpassa passformen på något sätt om jag vill ha dem perfekta? Någon med erfarenheter av detta? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Konstigt tycker jag. Burda-mönster brukar jag använda för att de är lite större än vad Simplicity och Vouge är. Burda är tyska mönster, tyska klädesstorlekar är lite större än svenska, något jag till min förtjusning upptäckte när jag var i Köln härom månaden..Eftersom jag själv drar 44-46 brukar Burdamönstren passa mig bra, men man kan ju aldrig vara riktigt säker, de kanske har ändrat?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Man kan inte jämföra Burda med konfektionsstorlekarna eftersom det gått lite inflation i dessa. T ex hos Lindex eller KappAhl blir jag en 34:a emedan jag är en 36-38 i Burda mått. Huruvida de är större eller mindre än konfektionsstorlekarna varierar nog.
Mät dig själv och kolla vilken storlek du är enligt Burda (som jag tror är ungefär samma storlekstabell som t ex ottobre): http://www.burdamode.com/DOWNLOADS,1...5036,enEN.html För övrigt är det ju bara en siffra... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Åh, tack för svaren! Jo, självklart är det ju bara en siffra, men man kan inte låta bli att vara lite fundersam när man får sådana resultat. Nåväl, jag mätte och mätte om och mätte igen och fick det till 44 till sist, så det får det bli! Förhoppningsvis har jag ett par stora byxor som passar för långkallingar innan vintern är över!
carinarosen: Vad lustigt! Jag håller nämligen på med en korsett från Simplicity, och där var jag tvungen att minska från Amerikansk strl 14 (europeisk 40) till strl 12. Fast det kan vara så enkelt som att de har tänkt att korsetterna ska sitta lösare än vad jag vill ha dem ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
min erf av burda är att de har hiskeligt med rörelsevidd medräknat i sina mösnter...iaf de som är i tidningarna...
Men om du mätt på själva mönsterdelarna så är det ju inte så i det här fallet... |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:56.