![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Hårsnoddar
Jag har lite tygrester som jag tänkte sy hårsnoddar av. Någon som vet hur stora jag ska klippa bitarna innan jag syr ihop dem och hur lång resåren inuti ska vara?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Det enklaste är ju att helt enkelt klippa en avlång remsa av tyget, vik det på längden och sy ihop lånsidorna så du får ett "rör".
Vräng det rätt och dra i resår. Knyt år resåren lagom hårt. När du är nöjd så långt så smygsyr du ihop korstsidorna i varandra för hand för att sluta ringen. Ju stummare tyg, desto bredare remsa måste du ha för att det ska rynka sig snyggt, men det är lätt att prova sig fram. Ta inte heller för lång remsa om tyget är tjockt, för då kan snodden ha svårt att dra ihop sig tillräckligt mycket. Tunna yger däremot blir nästan snyggare ju mer dom får rynka sig. Jag hade en kopis som gjorde skitsnygga i organza, med färgad resår innuti, till exempel och dom var jättelånga innan resåren kom i. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:47.