![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
![]() Någon som vet var man kan få tag i mönster till brudklänningar? Nån sida man kan beställa ifrån eller så?
Någon som förresten sytt en brudklänning? Tips å råd mottages!! :-D |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
jag håller just nu på att sy en brudklänning efter ett Vogue mönster, vi har köbt hos Söder sy i Helsingborg. En nackdel är att mönsterbeskrivningen är på engelska. Jag vet att det finns mönster till brudklänninger både i Burda och neu mode/stil.Jag ska sy klänningen i siden, så jag har sytt upp klänningen i lakansväv för att passa till mönstret.Det var tur jag gjorde det, för det visade sig att modellen var mycket urringat.
Mvh Trine |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag sydde min egen brudklänning i sommras, dock efter egenkonstruerat mönster, men det jag tänkte säga är bara att alla långa klänningar (och även en del korta) blir brudklänningar bara man har ett vitt tyg, så stirra dig inte blind på bilden på framsidan.
Om du använder mönster som ej är tänkt som just brudklänning ska du bara tänka på att du använder ett tyg som har liknande fall som det på bilden (eller i beskrivningen). Är du osäker kan du alltid fråga i affären där du köper mönstret/tyget. lycka till! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
hittade en sida med monster, hur vida med bestallning och sa vet jag inte, men ett tips i alla fall.
http://www.sewingpatterns.com/index-vogue.html |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:09.