Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Mönster och mönsterkonstruktion

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2010-03-31, 06:38   #1
monica35 monica35 är inte uppkopplad

brödkorgar o påsar ni gör ??

Hej på er.. har sett alla fina brödkorgar och påsar i tyg till både tepåsar värmeljus o annat fint som många gör här på sysidan. vart har ni hittat mönstret ?? eller vill någon snäll person berätta om mått och en snabb beskrivning på hur man gör en korg att ha bröd i.. man är sent ute, men jag kom på igår att jag skulle vilja göra en till min utflugna son. först fylla med massa godis nu i påsk. sen kan han ju lägga brödet i till frukost.. påsken närmar sig med stormsteg. så om någon vill va snäll o svara fort. så vore jag jätteglad
monica35 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-31, 08:25   #2
Baltzer Baltzer är inte uppkopplad

http://mednalochtrad.blogspot.com/20...broderier.html. Här hittade jag en beskrivning som jag använt. Om tyget är tunt så pressat jag på mellanlägg på det för att staga upp. I botten har jag tjock filt, som råkade ligga och skräpa hemma. Det fäster jag med några stygn så det sitter mellan inre och yttre tyget.
Baltzer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-31, 08:30   #3
Lottan Lottan är inte uppkopplad

Hej hopp
Till brödkorgar (som du kan se i mitt album) klipper jag en cirkel som är 24 cm i diameter och sen klipper jag en bit som är 75 x 21 cm - allt utan sömsmån och i två olika tyger.
Jag lägger dom två bitarna räta mot räta och syr den ena långa sömmen och sen pressar ut den. Sen lägger jag kortsidorna räta mot räta (då har du det ena tyget uppe och det andra tyget nere) och syr ihop så det blir en cylinder. Sen tar jag cirkeln i det tyget som ska vara yttertyget och nålar och syr fast runt hela, sen tar jag innertyget och nålar och syr fast MEN lämnar ca 10-12 cm öppet för vändning för du har fortfarande allt på avigan. Sen vänder du och syr ihop öppningen i innertyget och pressar ner ovankanten, jag brukar sy en stickning på en centimeter där så håller det ihop lite. Jag har aldrig några mellanlägg mellan för jag syr i ett väldigt stadigt möbeltyg eller jeans.
Hoppas min beskrivning inte är för rörig, annars får du hojta igen.
Lottan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-31, 08:36   #4
monica35 monica35 är inte uppkopplad

tusen tack va ni e gulliga.. då får ja starta nu då och glad påsk på er !! ps. jag återkommer om jag undrar nåt
monica35 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:34.