![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Råd till köp overlock
Skulle gärna vilja ha tips till ev. köp av overlock-symaskin. Har i måååånga år velat ha en overlock men aldrig blivit av. Jag vill ha en maskin till då jag syr kläder byxor, skjortor, kjolar odyl. med en snyggare fåll än vad jag får idag med vanlig zick zack i min vanliga maskin. Alltså jag syr inte så jätte mycket i trikå. På sidan symaskinswebb hittade jag Husqvarna S15, Pfaff hobbylock 2.0 och Singer 14 SH754. Är dessa likvärdiga och hur tryggt är det att köpa vi webbshop? Vill gärna ha lite syn punkter innan jag funderar vidare på köp eller ej.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]() Jag var i samma sits som dig i höstas... Till slut valde jag att köpa en Janome 644D. En enkel oc relativt billig overlock. Ångrar inte en sekund, lätt att använda och fint resultat
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag har en Janome 644D och tycker att den är underbar. Lätt att använda och slitstark.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag tycker att du ska ta och titta på Bernina också. Se hur de är att trä m m.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Ok,tack för era svar. Tror nog jag får åka till stan och se om jag kan få prova på och se vad jag tycker innan köp. Bor tyvärr på liten ort där det inte finns någon återförsäljare av symaskiner.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag har en Brother 3034d som är helt suverän! Jag köpte strax efter jul och har hunnit sy en massa på den hittills!
Kan vara värd att kika på också. Jag köpte av www.smd.uk (?) heter det så?? Fick maskinen på posten. |
![]() |
![]() |
![]() |
Taggar |
overlock; köp; råd av köp |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:14.