![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Spjälskydd
Har en liten undran...
Jag har ett spjälskyyd som är hel vitt skulle vilja brodera lite på det. Funkar det?? Jag menar det är ju vadderat. /Bellatrix |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag har broderat på schabrak till hästar .Har också en SE den har broderat bra om det är vadd men ibland är det skumgummi och då kan den inte fästa tråden i början av broderiet.Testa går det så går de.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jo visst kan jag testa men det är ju inte så kul om det börjar krångla mitt i broderiet...då blir ju hela spjälskyddet förstört.
schabrak är ju inte riktigt lika tjocka som spjälskydd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag har oxå broderat på helvitt spjälskydd, men jag fick sprätta,då konturlinjerna kom lite snett.Jag broderade på lappar och sen sydde på spjälskyddet blev mycket bättre.Men jag hade kanske för tjockt skydd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Har oxå haft problem med att fäststygnen i början syns så jag har hoppat fram till själva broderiet för att slippa det. (Det blir lite lättare att sprätta oxå när man bara syr bokstäver)
Jag brukar hänga upp schabrak ovanför maskinen så bågen inte har en chans att "tvingas" kvar av det tunga övriga tyget nrä den behöver röra sig lätt o fritt! Lycka till! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
Citat:
Att brodera på schabrak kan inte vara likadant att brodera på som spjälskyddet då jag är en hästtjej så kan jag säga att schabrak är mycket tunnare än spjälskydd till spjälsäng. hmm får se om jag vågar brodera direkt på eller om det blir att jag broderar på lappar som jag sen får sy dit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Hej!
Varför inte sy ett fodral till spjälskyddet, som går lätt att ta av och tvätta? Då kan du ju även brodera lätt. Så gjorde jag för ett antal år sedan, dvs köpte ett vitt spjälskydd som jag sedan sydde in i ett annat, mönstrat tyg. Hade ingen brodyrmaskin då (1996). /Gunilla |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Ja du gunilla där kom du med lösningen...TACK!!! Det blir att jag syr ett vitt fodral som jag broderar det på.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:35.