![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#31 |
|
Jag hittade ett mönster på e-bay. Sökte på smocked pillow pattern. Finns en del olika. Det kanske går att söka på mc. calls, för det verkar vara dom som har mest av den sorten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
|
Citat:
Detta blir spännande, jag tycker den sista beskrivningen ser lokisk ut. Jag ser nu att mönstret från E-bay har en kudde som ser ut som min lila, dvs den gröna fyrkantiga nere till höger. Det är som vikta trekanter som är ihopsydda... Senast redigerad av Whopsie_daisy den 2008-02-10 klockan 12:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
|
Jag tror att båda beskrivningarna stämmer, för det är väl så att man får fram dom olika mönsterna genom att variera sättet att sy ihop det på. Det finns nog egentligen inget som är rätt o fel, bara olika varianter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
|
Jo, visst finns det olika sätt att smocka
![]() Jag har svårt att tänka mig att de båda skisserna jag lagt in senast skulle ge samma resultat... Någon som orkar testa båda varianterna ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
|
Den runda var inte så svår att få till.
Jag sydde en bit smock sedan syntes det ganska tydligt hur man skulle vecka ihop "mitten". Men jag har bara provat att göra en kudde i miniatyr, tyget är rutigt med ca 15 rutor/decimeter. Bilden blev så stor att jag la den i mitt album. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
|
Hej!!!
Jag har mönstret till en fyrkantig kudde. Har även mönstret till en rund, men saknar måtten. Kan någon hjälpa mig? Mvh/Lena |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:07.