Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-03-17, 20:42   #1
emilia emilia är inte uppkopplad

Vad har hänt med AnntheGran?

Har ni märkt att alla designs på Ann the Gran som ska låtsas vara free designs inte längre är det? Nu ska man måsta bli medlem i klubben (vilket kostar).
emilia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-18, 07:24   #2
ask ask är inte uppkopplad

ann har visst sålt företaget och de nya ägarna har ändrat reglerna. Där finns vissa som man kan ladda hem utan att va medlem men de flesta "gratis"-brderierna kostar medlemsskap nu. Synd. Och fräckt tycker jag. Det är ju andra som delat med sig av sina egna stygnsättningar.

här en diskussion på engelska på martha pullen forum:

http://forums.marthapullen.com/read....42875&t=241715
ask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-19, 17:57   #3
gunnsan gunnsan är inte uppkopplad

Hej!
Det där verkar ju inte riktigt klokt! Ingen har frågat oss som bidragit med gratis stygnsättningar för alla att ladda ner, att de nu ska tjäna pengar på oss. Vi borde få betalt för varje nedladdning i så fall. Vi har inte gått med på det här på något sätt.
Dessutom lurar man de vanliga användarna som är inloggade (på sitt vanliga konto) att man kan ladda ner stygnsättningar gratis. Det står t.ex. "All of the wonderful designs available on this page have been contributed by many talented PE-Design, Palette and Deco Wizard owners from all over the world. Please feel free to download and stitch any or all of the designs in any way you choose". Rena lögnen.
Dessutom upptäckte jag ett grovt misstag som de gjort... När man söker på mitt namn bland Contributors, så dyker det upp diverse stygnsättningar med mitt namn på... som jag inte alls har gjort! Hästen med ryttaren och de tre hästhuvudena har jag aldrig sett förut i hela mitt liv, och ändå står mitt namn under dessa. Skandal! Inte en enda av mina stygnsättningar går att ladda ner gratis om man inte betalt medlemskap för hundratals kronor. Det ska finnas en liten symbol annars om det är gratis för dem som inte är medlemmar. Det finns alltså några enstaka stygnsättningar som fortfarande är gratis, men kvaliteten på dessa verkar inte så hög.
/Gunilla
Bifogade bilder

gunnsan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-19, 19:39   #4
pysseltjejen pysseltjejen är inte uppkopplad

har varit inne ett par ggr och det verkar som det är olika mönster som har gratismärkning var gång. Så när vi leta efter en folkabuss gick vi in ett par ggr och rätt som det var kunde vi ladda ner den vi tittat på. (såvida det inte var så att vi båda var väldigt trötta och missa märkningen första två ggrna, nån mer kan ju se om detta stämmer?)
Det är jättefult att utnyttja dem som är snälla och delar med sig. Är det lagligt? Ni som stygnsatt, har ni gett rättigheterna dit? eller hur funkar det?
pysseltjejen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-19, 20:49   #5
MonicaBoberg MonicaBoberg är inte uppkopplad

Jag har också brodyrer här. Redan efter första stora omorganisationen av sidan, för länge sedan, så kom jag inte in med mitt login. Kunde inte ens skaffa nytt konto.

Nu när jag såg denna tråd gick jag in igen för att kolla mina brodyrer. De fanns där och jag lyckade skapa ett konto och det gick att ladda ner, om det var alla kommer jag inte ihåg.

Så nu idag gick jag in igen för att kolla en gång till men då kan jag inte logga in fast jag har skrivit ner ordentligt vad jag har för login. Skriver jag mejladressen får jag till svar att den inte finns, så jag kan inte få reda på mitt login.

Jag letade då upp kontaktsidan. Det är bara en massa text och länkar som alla leder till loginsidan. Så hittade jag en annan som man kunde välja. Men då måste man logga in innan man kan mejla dem!!!!!

Jag tänkte säga till dem att ta bort mina filer för jag vill absolut inte att de bara är gratis ibland. Användare av mina filer får gärna sälja sina alster men aldrig jag går med på att någon tjänar pengar på filerna som jag delat med mig av, som är tänkta att vara gratis.

Någon som lyckats kontakta dem utan att vara inloggad? Skall jag behöva skapa ett konto till för att få bort mina filer?

Monica
MonicaBoberg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-19, 20:49   #6
emilia emilia är inte uppkopplad

Det känns som att sidan har sjunkit totalt, hela idén med sidan har försvunnit. Jag sökte i kategorin Hearts för att hitta nåt gulligt till ett par som just förlovat sig, INTE ett enda hjärta gick att ladda ner utan att betala medlemskap. Tycker också det är konstigt att dom ska tjäna pengar på något som andra gjort och delat med sig av gratis.
emilia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-19, 21:36   #7
gunnsan gunnsan är inte uppkopplad

Hej!
Jag hade som tur var kvar ett gammalt mail med mina loginuppgifter. Det var visserligen från 2007... Jag testade att logga in och det fungerade, så jag har skrivit och skällt ut dem och kräver att de plockar bort mina stygnsättningar. Jag har nu fått ett automatiskt svar med "Thank you for your email ...", så min epostadress finns kvar på kontot.
Det står uttryckligen på sidan att det är stygnsättarna som har rättigheten till sina broderier och att ingen annan får sälja dessa vidare... Jag vet inte om det är olagligt av dem att göra så här, men det är i alla fall oetiskt.
I fliken i min browser står det "Over 6000 Free Machine Embroidery Designs", trots att de flesta inte längre gratis.
/Gunilla
Bifogade bilder

gunnsan är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:46.