![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Maskinbrodera bokmärke !!
Hej !!
Jag skulle så gärna vilja maskinbrodera bokmärke och jag har provat men inte lyckats speciellt bra. Vad kan jag göra för fel ? Jag har provat med rivvlieselin och vattenlöslig tjock solvy och med bara rivvlieselin under men det funkar inte. Plasten går sönder och sömmarna på bokmärket håller inte ihop. Hoppas på hjälp !! Kram Thua |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Vad ska du brodera för bokmärke. Är det i lace eller vad?
Lite svårt att svara om man inte vet tekniken du tänker använda. Bild kanske? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Kan det vara så att du behöver "stadga upp" broderiet, typ som när man gör laglappar av broderier, utan att sy dem på tyg först?
Är det det du menar, så använd tyll eller organza tillsammans med vattenlösligt viselin. Detta ger ett helt broderi, som håller ihop. Lycka till! KatarinaWidell |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Thua
om jag var dej skulle jag välja ett annat märke än just det du tagit, ärligt sagt tycker inte jag att det e så välgjort. eller så måste du fulla det bättre med stygn.
gjorde några liknande i början men de blir inte ens snyggt med så glesa stygn. nu har jag blivit så petig att jag provkör dem i stimulator, då ser jag ju hur de verkligen sys ut, denna typen av brodyr behöver lite stadigare tyg för att funka , men frågan e om du blir nöjd medresultatet.. kram Tok Troll |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:43.