![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Trådspänning och trasande tyg.
Hej!
Detta är mitt första inlägg så ni får ursäkta om det är på 'rookie-nivå'. Jag har problem med trådspänningen på min maskin det är en Brother Pr-600 II. Även om jag använder tyg som ska vara tillräckligt tätt och dubbla underlägg så blir det "hål" i tröjorna som jag använder. När jag skulle göra en runt märke så blev det ovalt. På en annan jag känner så blev det med samma 'pes' runt. Så jag antar att det drar sig men hur ska man lära sig att ställa in allt rätt? Tack på förhand! /Rippy |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Det kan vara flera orsaker: Har du sträckt tyget för mycket ?Du skall spänna det men inte sträcka det så du töjer ut tyget.
Du kanske har mycket stora broderier för då blir det ännu svårare?Om det inte har tillräcligt stabilisering så det sitter absolut still när ramen rör sig då påverkas tyget av rörelsen . Vilken stabilisering har du? |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:21.