![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
original färger
varning för korkat Troll!!!
Altså jag mixtrar på massa olika sätt men du r fasiken gör ni för att få rätta färgerna när ni köper från embroirdery library??? Jag sparar o sparar massa olika , men det ändrar sig ju lixom inte ändå.... snälla förklara för mig som verkligen måtte vara superkorkad... jag e så trött på att få allt i gyttriga färger o sitta o byta färger o spara... Jobbigt o erkänna hur korkad jag e... men jag köper snart inga mera brodyrer... frossade idag i älvor av det lite mera fantasy slaget o var så glad, men nu e de så fula att jag inte ens orkar brodera dem utan de nästan åker i papperspelle |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
skönt
jag verkar vara i gott sällskap
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Du är inte korkad, för då är jag det också. Vägrar erkänna det
![]() Jag har samma problem och undrar om dom sparat filerna med något särskilt trådmärke, det framgår ju inte?! Jag har i min dator inställt på att spara i Sulky men dom har kanske annat och då blir det uppåt väggarna tokigt i färgerna. Blir som du så trött på det så jag spyr nästan, nästan ![]() Kramen |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Ja, du är i gott sällskap
![]() Blitt smått galen till & från på det där... ![]() & jag har ändå Embird som program och där kan jag ändå spara in .txt - fil med färgnr till hjälp, ändå blir det inte alltid rätt. Alla Emblibrarys designer är gjorda med Madeira Rayon, om jag fattat rätt Det går dock att mackla med att få fram "rätt färger med hjälp av color change sheets, tar "bara" tid... Har du kikat på http://www.emblibrary.com/EL/help.aspx?page=Colors http://www.emblibrary.com/EL/Help.aspx |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Håller med om
att färgerna är bedrövliga när man öppnar broderier från emb.lib.
Jag har försökt via coulour change få rätt sulkyfärger, man får själv mata in originalfärgnumret så "översätts" detta till sulky. Tyvärr fattades flera sulkyfärger så det funkade inte så bra. Jag gör så att jag skriver ut bladet med broderi, färger+nummer, så tänker jag sitta med sulkys färgkarta och leta upp de färger som stämmer bäst. Inte går det snabbt, och det känns som onödigt mycket meck, men vad göra annars? Ja, det såklart, köpa av någon annan, kan man ju, men jag gillar dessa. Senast köpte jag blackwork, det var lätt att rätta till... Vi är nog inte dumma i huvudet, men om någon som är snäppet klokare, kommer på ett snabbt sätt att få till färgerna vill jag gärna ta del av det. sykramar till er alla Gunnel |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
visst
e det enkelt att byta ut färgerna, men det e så smått o gyttrigt ibland att man har lust o kasta porslin omkring sej.
har oxå trixat med text filer men inte blir det bra inte... jag gillar inte att jobba i embird... men nu har mina små älvor fått fason, fast om ni gillar mina svarta älvor e ju en annan femma, fniss för när jag ändå satt o pillade så fick de bli svartalfer... trolleri trollera solen lyser i da |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Vi kanske skulle mailbomba emb lib och tala om att dom får ha flera trådval på sina broderier. För visst har jag åxå blivit fly f-bannad på färgerna.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Men flickor bestäm själva
vilka färger som blir bäst!!!! Det är ju lite av grejen tycker jag ![]() /Bibbi |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Jag kollar nästan alldrig vilka färgnr det står att det ska vara!
Utan jag kör ut vilken ordning och vilka fält som broderas! Där står det också namnet på färgen så då bestämmer jag själv vad jag vill ha! Ibland står det något helt annat än vad jag vill ha! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Jag brukar ta hem även jpg-bilden från emb, där färgerna syns klart och tydligt, dock inte färgnumren förstås, men det väljer jag själv.
Lite annat när jag syr hundbilder t.ex. då följer jag strikt färgnumren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
hej Trollet !
Du är inte galen , för då vore vi andra det med ?! Jag höll på för förra sommaren med detta , hade köpt Inspirakort i Husqvarnaaffären , la in dem i datorn och vips så var det helt andra färger än de snygga på bilderna . Nu fanns ju de rätta färgerna på pdf-filen men jag ville ju ha rätt färg direkt i datorn när filen öppnas , inte klicka dit varje färg för sig .precis så är det när man handlar över nätet , ser tjusigt ut på sidan men sedan får man ändra varje färg till rätt . Mycket onödig tid att sitta vid datorn - symaskinen och ändra det tjusiga håret från knallrött till rätt hårfärg. sedabn ser ju den vackra älvan inte så snygg ut i rött/grönt m.m. Då kan man tappa sugen på en snygg bild från början. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
Det är bara att läsa i deras FAQ:
When I download the designs, the colors are different than the ones on the website. We can not guarantee that your software will reflect the thread colors that we used to sew the designs. In fact, we can almost guarantee that your software will not reflect the thread colors that we used. Each machine format has a certain amount of colors in its palette. For example, the HUS format has 28 colors in its palette; the PES format has twice that many. When we digitize a design, we might use a color that is not included in the color palette of a certain format. When that occurs, the format will "guess" as to which color to use. Sometimes the guesses are close, and sometimes they are not. Because of this, not all colors will translate from the digitized file to the machine embroidery file. We make a list of the colors that we used to sew the design and provide that for you on color change sheets. Instead of following the colors in your software, follow the color change sheet that is provided for the design. Color change sheets are conveniently stored in your order history and also located near the image of the design on the website. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:56.