![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Beställning av mönster på nätet
Hej!
Någon här som provat att beställa mönster på nätet? Såg att Buttericks, MacCall med flera hänvisar till en sida som heter www.sewdirect.com. Verkar vara bra priser på sidan, men det vore kul att höra från någon som provat! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag har beställt direkt från Butterick och Vogue. Nackdelen är att man då inte kan blanda mönster av de olika märkena, så sidan du hänvisar till ser väl bra ut. Priset är högre än om man beställer från USA (jag kollade ett mönster som kostade 104 kr från USA och 150 från England), men man får ta det här med frakten också under övervägande. Beställer man från USA får man upp till 4 mönster på samma frakt (om man kan hitta 4 mönster från exempelvis bara Vogue som man vill ha, alltså), din sida har jag inte kollat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag har beställt från www.sewingpatterns.com, det gick smidigt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag har köpt Butterick och McCall mönster via tygaffärer både i Södertälje och Stockholm tidigare. Bara de har märket har det inte varit några problem att ta hem andra mönster än dem som finns mönsterboken heller.
Jag vet inte om det är någon prisskillnad att beställa direkt själv eller gå via butiken, jag tycker det är smidigt att de fixar och bevakar om det skulle vara restat. Men jag är nog lite bekväm av mig ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Ev.kapar jag tråden lite,,
Vad har ni för erfarenheter av mönster från Stoff och stil.Är de bra? Hur är storlekarna? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Jag har inte själv använt mig av deras mönster, men min mamma har gjort det och tyckte det var jättebra
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Jag tycker priserna är betydligt bättre i USA och England än här hemma där mönster ofta kostar 89:- och 109:- ibland mer ändå. Om man då inte fyndar någonstans förståss. Köpte mig en hög mönster förra året på syfestivalen för 15:-/st
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Hej!
Jag har beställt från den amerikanska webbsidan www.sewingpatterns.com Leveransen tog ca 10 dagar inkl helg. Du kan beställa mönster odyl från flera olika märken samtidigt. Bra priser, speciellt om mönstret du söker är nedsatt, vilket inte är helt ovanligt. Lycka till! |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:35.