![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
hål i tyget
Skulle börja sy i ett smalspårigt manchestertyg och testa lite på en provbit. För varje ställe nålen åker ner blir det ett hål. Har provat alla nålstorlekar och sorters nålar som jag hade hemma, men det blir iallafall ett hål. Nån som har något tips. Skall sy ett par byxor med utanpåliggande fickor och lite dekorsömmar. Det kanske inte märks så mycket när det hela är klart, men det stör mig väldigt mycket just nu.
Någon som har något tips. Special nål kanske? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hej!
Låter som att nålarna är uddstötta. Vanlig 80 eller 90 nål borde funka. Möjligen kan det se ut som ett hål om trådspänningen är lite för hög också. Blir stygnen fina? /Bibbi |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Min tanke var också att nålarna var uddstötta men nålarna som jag hade hemma var nya.Tog och åkte och köpte ny som var bara 70,det blev bättre.
Stygnen är jättefina så trådspänningen är som den ska. Kommer att ändra lite på byxorna så att jag aldrig syr i enkelt tyg. Det är då det syns som mest. /Marie-Louise |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:41.