![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
appliqationsfonter
söker freebees fonter , som är appliqationer.
tänkt ha att lägga tyg i och med kontur med brodyrtråd. Skall ha de till bilsäten. så stora bokstäver är det jag söker. tacksam för tips |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hej!
Vilka bokstäver är du ute efter? /Gunilla |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Hej Gunilla
min sons flickvän håller på med att ställa iordning en BMW. som hon skall ha på uställning. Just nu har hon lyfta ur motorn den skall putsas o målas så den blänker. Men vill ha hjälp av mig med broderierna. Hon har köpt nya framsäten i svart /grått. Hon skulle vilja ha B M W som man kan klippa ut och ev limma fast upptill på nackstödet, som appliqationsfonter ,,om man lägger i svart tyg och silver kontur. Hur man nu skall sy de på för rivbart? Vill ju att de skall bli fint i kanterna oxå om man skall klippa ur fonterna var för sig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Hej!
Om det ska bli snygga kanter, ska man inte klippa ut det färdiga broderiet. Bäst är att kunna riva ut bokstäverna när de är färdigsydda. Man använder ultrasolvy och applicerar fast en tygbit, klipper rent, och fortsätter sedan med applikationssömmen. Ultrasolvyn blir perforerad, och det går alltså att riva ut applikationen. Här kommer de tre bokstäverna. En första söm syr fast tygbiten mot ultrasolvyn (som sitter i ramen). Om du vill kan du även ha rivbart i ramen, under Ultrasolvyn. Tygbiten kan nålas fast, om det känns som om den ska glida iväg. Nålarna måste dock vara en bra bit ifrån där sömmen går. Maskinen stoppar och du klipper bort allt tyg som är utanför sömmen, alltså även hålen inuti B:et. Fortsätter sedan sy kanten runt. Lycka till! /Gunilla |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Tack Gunilla för hjälpen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:55.