![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Måttabell för bebisar?
Hej!
Är det någon som har något bra tips på en hemsida eller bok där man kan lära sig göra egna mönster till bebisar under 1 år och vilka mått man går efter så att man får rätt storlekar i förhållande till den vanliga måttabellen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag var idag till biblioteket och lånade där boken "Sy till småbarnen" (50-122 cl) skrivern av Anita Gunnars ICA bokförlag. Den har mönster samt måttabell. Så mitt tips är att du kikar på ditt bibliotek om de har den boken om inte så har de säkert någon annan bra passande bok.
Lycka till! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Barnkläder - sy och sticka till barn 0-3 år är den jag använt mest.
Jag tycker Anita Gunnars bok är lite knepig om man kan för lite om mönsterkonstruktion, som jag :-( Men det går med lite tålamod. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag tror att det kan vara så att det är samma som jag lånade med. Jag lånade två böcker. Så förutom den första jag skrev om så har jag lånat Barnkläder lätta att sy och sticka. Skrivem av Gundi Heine och Jutta Barthel, Storlek 50-104. Är det bättre mönster i den?
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:29.