![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Hjälp!!!! Nålträdaren sitter fast
Här sitter jag med en alldeles nyköpt Janome 300E
(i går) skulle provköra den när nålpåträdaren fastnade i nedersta läget den går inte tillbaka upp hur gör jag nu? Jag är alldeles förtvivlad jag har ju inte ens hunnit prova den än!!!!! HJälp mig snälla nån. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Har en 300E men har aldrig råkat ut för detta problem men mitt förslag är att du plockar bort skyddskåpan så kanske du kan se vad problemet är, pilla lite och det fixar sig om du har tur. På vänstra sidan av maskinen (ovanför nålpåträdaren) sitter en liten plastplutt som du petar bort, därunder finns en skruv för att lossa kåpan,ta bort kåpan så ser du hur nålpåträdaren är konstruerad och förhoppningsvis kan du nog fixa det.
Lycka till! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tusen tack Agneta för ditt snabba svar jag gjorde som du sa och då hittade jag felet,den hade hakat upp sig på ett ställe där uppe.
Så nu går den så fint så.Tack snälla. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Det står i bruksanvisningen hur du gör när den fastnat
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:39.