![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Sy med långa naglar - Hur gör de?
Jag har funderat på en sak. Hur gör de som har långa naglar när de skall sy? Är inte naglarna i vägen då? Jag skulle inte klara utav det i alla fall
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Har man haft långa naglar länge så vänjer man sig vid det, jag har haft långa naglar de senaste 10 åren, och blir direkt handikappad när jag någon gång klippt av dem helt. Jag använder inte topparna på fingrarna så mycket utan lite längre ner på fingertopparna när jag tar i saker.
För mig är det lika knepigt att sy utan naglar som det är för "kortnaglade" att sy med långa, skulle jag tro. Eftersom att jag är van vid dem så har jag lärt mig att använda dem, de är en form av verktyg som man kan göra alla möjliga petiga saker med! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Mina naglar går alltid av... alldeles för långt in, så jag måste låta de växa ut innan jag kan jämna till dem. DET är jobbigt!! Detta händer trots att jag äter extra tillskott av kisel som ska vara bra för hår och naglar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag tycker också att det är svårt att sy utan mina långa naglar, hur plockar man upp nålar utan dem? Det är en vanesak bara. Mina är ca 2 cm från nagelroten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag kan bara hålla med, man lär sig "handskas med dem", Det är ju inte naglarna man jobbar med, utan en bit ner på fingertoppen, precis som alla gör.
Jag som egentligen är nagelbitare, låter dem ofta bli lite för långa. För några år sedan hade jag dem alltid lackade och ett par av dem var dekorerade. Ja, hur i "herrans namn" skulle jag få tag på tappade knappnålar utan dem? Perfekta "verktyg" till mycket. Om någon går av, fy attan vad det blir ömt i fingertoppen då! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
Citat:
det finns ju lösnaglar att skaffa och testa med |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Jag brukar inte idas klippa dem och därför blir de långa, vilket även jag vant mig vid. Men ibland så blir de så långa så de börjar böja sig i sidled och det är inte vackert så du brukar jag klippa dem, med den följden att jag klipper för mycket och sen ömmar det i topparna.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Nästan 2 cm från roten
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Mina naglar brukar vara lite mindre än 2cm från roten å det funkar hur bra som helst att sy och använda händerna till annat
![]() Idag var jag tvungen att klippa av dom så långt ner det går för att en nagel gick av så långt nere... å jag kan inte ha en nagel kort å dom andra långe... så nu är dom jättekorta å det känns jätteknäppt.. Var svårt att hålla på med pärlor eftersom det inte fanns naglar att hålla pärlorna med ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:47.