Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-11-27, 18:56   #1
madde_madde madde_madde är inte uppkopplad

Sy med långa naglar - Hur gör de?

Jag har funderat på en sak. Hur gör de som har långa naglar när de skall sy? Är inte naglarna i vägen då? Jag skulle inte klara utav det i alla fall
madde_madde är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-27, 19:11   #2
Banshee Banshee är inte uppkopplad

Har man haft långa naglar länge så vänjer man sig vid det, jag har haft långa naglar de senaste 10 åren, och blir direkt handikappad när jag någon gång klippt av dem helt. Jag använder inte topparna på fingrarna så mycket utan lite längre ner på fingertopparna när jag tar i saker.
För mig är det lika knepigt att sy utan naglar som det är för "kortnaglade" att sy med långa, skulle jag tro.
Eftersom att jag är van vid dem så har jag lärt mig att använda dem, de är en form av verktyg som man kan göra alla möjliga petiga saker med!
Banshee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-27, 19:20   #3
Anna-Karin Anna-Karin är inte uppkopplad

Mina naglar går alltid av... alldeles för långt in, så jag måste låta de växa ut innan jag kan jämna till dem. DET är jobbigt!! Detta händer trots att jag äter extra tillskott av kisel som ska vara bra för hår och naglar.
Anna-Karin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-27, 19:24   #4

Citat:
Banshee skrev:
Har man haft långa naglar länge så vänjer man sig vid det, jag har haft långa naglar de senaste 10 åren, och blir direkt handikappad när jag någon gång klippt av dem helt. Jag använder inte topparna på fingrarna så mycket utan lite längre ner på fingertopparna när jag tar i saker.
För mig är det lika knepigt att sy utan naglar som det är för "kortnaglade" att sy med långa, skulle jag tro.
Eftersom att jag är van vid dem så har jag lärt mig att använda dem, de är en form av verktyg som man kan göra alla möjliga petiga saker med!
Hur långa har du? (om man mäter i från roten)
Gammal 2006-11-27, 20:16   #5
Odette Odette är inte uppkopplad

Jag tycker också att det är svårt att sy utan mina långa naglar, hur plockar man upp nålar utan dem? Det är en vanesak bara. Mina är ca 2 cm från nagelroten.
Odette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-27, 21:12   #6
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad

Jag kan bara hålla med, man lär sig "handskas med dem", Det är ju inte naglarna man jobbar med, utan en bit ner på fingertoppen, precis som alla gör.
Jag som egentligen är nagelbitare, låter dem ofta bli lite för långa. För några år sedan hade jag dem alltid lackade och ett par av dem var dekorerade.
Ja, hur i "herrans namn" skulle jag få tag på tappade knappnålar utan dem? Perfekta "verktyg" till mycket.
Om någon går av, fy attan vad det blir ömt i fingertoppen då!
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-27, 21:16   #7

Citat:
Dahlia skrev:
Jag kan bara hålla med, man lär sig "handskas med dem", Det är ju inte naglarna man jobbar med, utan en bit ner på fingertoppen, precis som alla gör.
Jag som egentligen är nagelbitare, låter dem ofta bli lite för långa. För några år sedan hade jag dem alltid lackade och ett par av dem var dekorerade.
Ja, hur i "herrans namn" skulle jag få tag på tappade knappnålar utan dem? Perfekta "verktyg" till mycket.
Om någon går av, fy attan vad det blir ömt i fingertoppen då!
jag får kanske testa att sy med långa naglar någon gång
det finns ju lösnaglar att skaffa och testa med
Gammal 2006-11-27, 21:20   #8
Sister_in_Black Sister_in_Black är inte uppkopplad

Jag brukar inte idas klippa dem och därför blir de långa, vilket även jag vant mig vid. Men ibland så blir de så långa så de börjar böja sig i sidled och det är inte vackert så du brukar jag klippa dem, med den följden att jag klipper för mycket och sen ömmar det i topparna.
Sister_in_Black är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-27, 21:21   #9

Citat:
Sister_in_Black skrev:
Jag brukar inte idas klippa dem och därför blir de långa, vilket även jag vant mig vid. Men ibland så blir de så långa så de börjar böja sig i sidled och det är inte vackert så du brukar jag klippa dem, med den följden att jag klipper för mycket och sen ömmar det i topparna.
hur långa kan du ha som längst
Gammal 2006-11-27, 21:30   #10
Sister_in_Black Sister_in_Black är inte uppkopplad

Nästan 2 cm från roten
Sister_in_Black är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-27, 22:10   #11
Ida-Maria_L Ida-Maria_L är inte uppkopplad

Mina naglar brukar vara lite mindre än 2cm från roten å det funkar hur bra som helst att sy och använda händerna till annat
Idag var jag tvungen att klippa av dom så långt ner det går för att en nagel gick av så långt nere... å jag kan inte ha en nagel kort å dom andra långe... så nu är dom jättekorta å det känns jätteknäppt..
Var svårt att hålla på med pärlor eftersom det inte fanns naglar att hålla pärlorna med
Ida-Maria_L är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:47.