![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Tomtekläder
Är det någon som har koll på bra mönster till tomtekläder till en tjej i storlek 128, gärna tomteklänning? Har det kanske varit med i något nummer av Allt om handarbete eller ottobre kanske?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
tomtekläder
det finns på alla tygaffärer! de har mönster till det mesta och har de inte så kan du leta på loppisar, erikshjälpen brukar ha!
troligen kan du plocka ett tomtemönster direkt från nätet. Lycka till! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Någon som har tips och vet var jag kan få fatt på mönster? Har inte möjlighet att åka runt på loppisar och leta mönster.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
annars borde man kunna ta ett vanligt klänningsmönster, och modifiera så att det blir tomtigt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
På vårt bibliotek finns en bra bok med just julkläder som mönster förutom andra utklädningskläder.Helt suverän då det inte är lätt att få tag på just sådana mönster i nuläge.Förr hade Ica-Kuriren mönster på liknande.Författaren heter Anna Karlström och boken Sy barnens utklädningskläder.Mönsterna är i storlekar 100-140cl.Lycka till!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Tack så mycket! Ska kolla med mitt bibliotek om de har den boken hemma.
Med en enkel sökning på internet så ser det ut som om mitt bibliotek har den boken ![]() Senast redigerad av MonikaW den 2006-11-23 klockan 11:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Vad bra.Kul att kunna hjälpa till.Visa gärna vad det blev för fint.Håller som bäst på med 3 röda tomteklänningar till mina tjejer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Det ska jag göra
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Tina hur mycket tyg har du beräknat för en tomteklänning och luva?
De hade boken kvar och vilka fantastiska kläder det fanns i den ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:02.