![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Ärmsprund på kappa - hur tänker man?
Hej!
Jag går en kvällskurs i sömnad och håller på att sy mig en kappa. Längst ner vid kappärmarna har jag ett sprund, ska sy fast knappar senare. Jag fick instruktioner av "syfröken" om hur jag skulle göra, men jag har tyvärr glömt en del... (Och jag måste sy en hel del hemma annars kommer jag aldrig hinna klart!) Hörnen vid sprundet sys på samma sätt som hörnen på en del dukar, man syr liksom snett över, och vränger tillbaka, så får man ett tjusigt hörn och sömmen på baksidan är "diagonal". Den stora frågan, som jag inte kommer ihåg svaret på, är: Ska de två delarna av sprundet gå ihop precis eller ska en del överlappa den andra? Och om det är överlappning, hur mycket? (Knappbredd eller?) Tack på förhand!! |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:43.