![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Ta bort text till en maskinbrodyr
Hej!!
Jag har en brodyrbild som jag ska brodera på ett kuddfodral men jag vill inte ha texten. Jag har dataprogrammet 3D STUDIO och en HQ Designer 1. Jag har provat att i edit plocka bort texten och det går jätte bra men när jag ska spara den så säger programmet att den inte får rum i bågen men det får den gått och väl. Vad gör jag fel? Hälsningar Thua |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag sitter inte vid datorn med 3D STUDIO så jag kommer inte ihåg vad knappen heter men det är knappen med ett "blat" med ett kryss i mitten. Om du trycker på den efter att du har editerat och ser att allt är innom ramen så bör det gå bra.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Hej Thua
Ett enkelt sätt är att stega sig förbi texten när du broderar.Ofta kommer texten i början eller i slutet av broderiet. Lycka till/Lena |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Får du det felmeddelandet först när du ska spara utan text? Går det alltså bra att spara så länge texten är kvar?
Jag ahr inte ditt program, men ofta när man får dessa meddelanden är det för att man ställt in fel ram. Ibland kan det finnas ett stygn på "villovägar" en bit ifrån mönstret som ställer till problem, men gick det in i ramen innan du tog bort borde ju imte det finnas... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Hej Thua
Hur går det för dig? Har du fått det att fungera? Center Design heter knappen som jag menade.Det har hänt mig flera gånger att han(programmet) protesterat när jag har försökt att spara och genom att bara flytta centrum markeringen till centrum av broderiet så funkar det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Det ska jag prova
Hej Malin !!
Jag har fortfarande inte fått det att fungera, men jag har inte provat med det du sa. Men det får vara till imorgon, just nu kallar sängen på mej. God natt!! Kram Thua |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:40.