![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() hej syvänner
min gubbe vill ge mig en brodérmaskin, vilken skal jag välja, har tittat på Janome 300 e och Husqvarna 950. Har en mkt bra symaskin så jag vill egentligen helst ha en "ren" brodérmaskin. Hör av dig om du har några erfarenheter. Syr väldig mkt men har aldrig använd en B-maskin. Dorthe |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Brodermaskin
Hej! Grattis till en så underbar gubbe. Vad kul att du ska få brodermaskin. Nu känner inte jag till Husqvarnas så mycket men Janomen är en bra maskin med förhållandevis stor broderyta. Den är lättanvänd och displayen är tydlig. Du använder ATA-kort för att föra över motiven från datorn till maskinen. Det är typ såna kort som man har i digitalkameran, dom köps billigt tillsammans med en kortläsare på Claes Ohlsson.
Men ett hett tips är att jämföra ramstorlekarna för att se vilken maskin som ger mest broderyta. Inget kul om du snabbt skulle upptäcka att du är begränsad av för liten yta. Janome har också möjlighet till kurser i brodermaskinsanvändande vilket jag tycker är en fördel när man är ny. Hälsningar Ulla |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Håller med föregående talare, Janomen är bra. Glöm inte att fundera på vilka program till dator du behöver för de kan kosta allt från några tusen till flera tusen. Man kan välja på Janomes egna program eller friståendeprogram.
Fundera på vad du vill göra, ladda eller köpa ner färdiga broderier eller göra egna broderier. När du vet vad du vill göra så hör av dig igen så kan vi lotsa dig genom program djungeln. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() Hej
Det finns ett erbjudande just nu på janome som inkluderer customizer 10000, vet dock inte vad det kan. Jag vill ju så småningom kunna göra egna broderier. Även egna skisser och bilder från datorn. Kan jag göra det med det programmet? Vad behöver jag köpa för tillbehör för att komma i gång ? Ni har rätt i att det är bra att Ja.. anordnar kurser för det är ju nästan ett måste för att komma igång. Tack för era svar Dorthe |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Hej
Customizer är bara tll för att ändra i färdiga broderier. För att göra egna broderier behöver du Digitizer. Sök i detta forum så hittar du en diskussion om för och nackdelar med Customizer/Digitizer respektive Embird. Mvh Mariette |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Usel kundservice
Hej!
Akta dig för Janome, de har en usel kundservice. De är oförskämda och tror att man är okapabel att sköta sin maskin om den trilskas. ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#7 |
|
Jag har också haft kontakt med dem men jag fick ett positivt bemötande. Men det kan ju vara så olika och orskerna kan vara många. Mitt problem var ju inte särskilt stort.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Hej
går ju ändå inte att få tag på en janome300e, kanske i början på december, säger de nu !! först ku man få den inom få dagar, sen en vecka och sen ruller det bare på, s... också. Jättebesviken. Finns det något annat märke i ren brodérmaskin som någon har erfarenhet av ??? Dorthe |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Va dumt
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
De säger att det inte finns några kvar i Sverige!!! att de väntar leverans från Japan som är försenad, konstigt tycker jag med tanke på att de är på mässa i Sollentune i helgen. Sen är det väl också så att när man väl har bestämt sig vill man ju inte vänte i månader. kollade precis på husqvarna, platinum och designer1.
Dorthe |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Hejsan!
Jag har också en Janome 300e och är supernöjd-gillar särskilt att det är en ren brodermaskin. På Tradera finns det en ute nu om du vill ha en mer eller mindre direkt men då blir det ju inte kurser eller garanti (om du inte köper över den från föreående ägare). Kram Karin http://www.tradera.com/auction/aid_19870065 |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
Det är nog just på grund av mässan det inte finns. Alla butiker har väl inhandlat ett ex antagligen och din butik har kanske varit sent ute. Finns det ingen annan butik du kan vända dig till, för det är en bra maskin.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
Hej!
Måste rätta detta tror jag... Cusomizer 10000 kan visst användas till att göra stygnsättningar i. Det går att ta fram konturer i en bild och sedan stygnlägga fälten och linjerna. Finns även enkel funktion för korsstygnsbroderi. I min Customizer 10000 ingår även layoutfunktion (otroligt bra) samt funktion för Giga-hoopen. Digitizer är förstås mer avancerat för stygnsättning (jag har detta program också ![]() /Gunilla Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
Hej
Från butiken har de ringt runt, och jag har ringt janome också, det finns inga maskiner. Tack Karin, var inne på tradera och ringde genast gubben och föreslog att han gick in did och tog en titt !!! Hoppas att han bjuder på auktionen. Dorthe |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
Brother är stora på brodyrmaskiner och tillverkar även för fackfolk. Har inte använt någon av deras själv, men skulle definitivt kolla upp dem om jag skulle köpa en ny maskin för broderier.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:21.