![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Freezer paper till applikationer
Jag har just fått en rulle freezer paper i en "swap" med en amerikansk tjej. Jag tänkte att jag skulle ha det till schabloner och ev. applikationer. Enligt instruktioner till rullen ska man göra så att man nålar fast tyget på papperet, klipper ut motivet något utanför papperet i tyget, stryker fast papperet på det tyg man ska sy på applikatinen på, och så syr man fast applikationen i kanten och petar ut papperet innan man sytt helt runt.
Min fråga blir då: På vilket sätt är detta enklare/bättre än att bara nåla fast applikationen direkt på tyget utan papper emellan. Jag menar, man måste ju ändå nåla och hålla på i papperet. Är det bara för att man ska kunna ha papperet som mall för applikationen som man använder denna metod? Någon som förresten vet någon annan bra användning för freezer paper? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hej
Du gör precis som du säger men du syr fast applikationen för hand, på detta sätt så blir den mycket 'bulligare' än när du använder vliseofix. Samt att du använder pappret som mall |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:02.