![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
![]() Spottar bara ur mig frågor nu men det är ju så mycket jag vill ha svar på
![]() Är det någon som vet om det finns svart spets/brodyr i Sverige eller UK? Är ute efter allt med bredd mellan 1 och 3cm och bilder ska hellst finnas på internet. Blev lite osäker på namnet (jag har alltid kallat det för brodyr men många andra använder brodyr istället för broderi vad jag förstår...) det ska vara i stil med dessa typer men avriationer är hjärtligt välkommna! ![]() http://www.babyssb.co.jp/shopping/bl...449-eri-ww.jpg http://www.babyssb.co.jp/shopping/bl...130444-eri.jpg ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Min första tanke är att om du inte får fatt på svart men vit så färga själv kanske kan vara ett alternativ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag brukar färga all min bomullsspets men jag vet inte om färgen skulle bita så bra på sömmarna i brodyren/spetsen (vad det nu än kallas...)
Om någon har testat det och/eller vet hur resultatet blir så är sådana tips också välkomna |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Brodyr kallas det för.
"Brodyr (fr. brodure, av broder "brodera") är hand- eller maskinsydda remsor, som ibland dekorerar damkläder, som till exempel klänningar och underkläder." Källa Wikipedia.org |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Tack, då var jag inte helt ute å cycklade ändå
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Det går utmärkt att färga bomullsspetsar och brodyr. Jag har testat med gott resultat använde Herdins och färgade i maskin. Jag hade spetsarna i en tvättpåse så de inte skulle trassla ihop sig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Då ska jag kanske testa så jag får något gjort någon gång...
Ska leta brodyr och färg om jag drar ner till Skellefteå imorrn (förkylningen spökar) |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:16.