![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Hjälp med att förstora mönster
Hej, har precis köpt en bok med väskor i och där ska man förstora mönstren själv och jag är helt korkad... Mönstren på bilderna är en tredjedel och /eller hälften av naturlig storlek. Inga mått är angivna. Hur i allvärlden fixar jag detta??? Har inte tillgång till kopiator med förstoring. Hjälp en okunnig, snälla...
Märkligt att sälja en dyr bok och inte ha mönstren i naturlig storlek eller iallfall måtten angivna? Boken är köpt via internet annars hade jag ju sett detta med en gång. Kram och tack på förhand |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
jag föreslår att du ritar upp rutnät.. när jag ska förstora upp ngt så ritar jag upp mönstret i en skala å respektive på mönsterpappret... då ser du hur mkt du ska förstora i varje ruta...
tex: är 1 cm på mönstret 10 cm i verkligheten ritar du 1 cmrutnät på mönstret å 10 cmrutor på mönsterpappret.. Finns säkert någon annan som har en bättre ide på det kanske... //Angi |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Ta ett måttband och mät på mönstret.. ex. sidan på väskan i boken är 20 cm och den är hälften så stor.. då ska mönstret vara 40 cm naturlig storlek.. eller om det är en tredjedel så ska mönstret vara 60 cm i naturlig storlek
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:20.