![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Amningskudde
Hej!
Finns det nån som har mönster på en amningskudde? Jag har för mej att Stoff och stil hade förut...Min kompis ska bli momma och dottern vill ha en sån kudde. Hjälp snälla nån!! /pia |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Ingelise
I senaste Ingelise februari 2005 finns det mönster till amningskudde. Iofs ganska enkelt att konstruera själv också.Du ritar bara en halvmåne eller U. Innerkudden påfylles med frigolit-kulor, kan köpes troligen på Panduro eller kanske billigare hos möbelaffärer, möjligen Bauhaus eller någon annan byggvaruhus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
amningskudden
Tack Irja, det var så jag tänkte, som du beskriver. Men det är bra med ett mönster om man är lite ovan...Så nu ska vi spana in Ingelise när vi kursar..Tack för snabbt svar!/pia
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
I Ottobre design nummer 2/2002 finns en sådan mönster:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
Re: I Ottobre design nummer 2/2002 finns en sådan mönster:
Citat:
![]() //Anna-Karin |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Ottobre är på svenska..och vad jag kan se så behärskar du det väldigt bra.
![]() /Mia |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Jaha
![]() Jag trodde inte att den fanns på svenska, då, år 2002. Jag kollade lite på hemsidan och då verkade den bara finnas på finska, tyska och nederländska och kanske något mer språk. Men finns den på svenska så är det ju inga problem ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
[SIZE=3][FONT=century gothic]Är det någon som testat att sy ammningskudden i Ingelise februari 2005? Har en kompis som ska få tvillingar nästa vecka och tänkte underlätta för henne genom att sy henne en ammningskudde
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
amningskudde ottobrei
Hej,Jag har den tidningen och har sytt massor i den.Det är inte svårt även om den är på tyska.Det finns gott om bilder och det mesta är okomplicerat.Jag väntar själv tvillingar och skall faktiskt idag sy en till mig själv.De är jätte bra då man kan andvända dem innan födseln som en stöd kudde till sig själv.Kram
Susanne ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Om ni ska sy amningskudde som är tänkt till dubbelamning så skulle jag vilja råda er till att sy dom mycket större än vanliga amningskuddar. Jag har själv tvillingar som nu är 4.5 år och och jag satt otaliga timmar och dubbelammade dom när de var små
![]() ![]() Det var inte så lätt att pallra upp allt, och därför är en riktigt STOR, TJOCK och HÖG amningskudde att föredra med MYCKET fyllning ![]() Lycka till! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Tack för tipset!
Tack så mycket för tipset.
Jag har funderat och funderat på hur jag skall göra.Då jag är ensam hemma mycket har jag funderat på att amma en och ge bröst mjölk på flaska till en och skifta varannan gång.Vet ej om det fungerar?Tänkte försöka dubbelamma först men tror det blir svårt att få upp båda ordentligt om man är själv hemma.Gubben är ofta borta flera dagar i sträck.Har du fler tips att ge mig så ar jag tacksamt emot dem. Häls Susanne ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:33.