![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
![]() Hej Ni duktiga sömmare, Ni verkar vara en hejare på det mesta här. Har ett litet problem.
Har köpt ny dator, har lagt in CPS och Art.link men tyvärr har jag bara USB ansl. på PC och kabeln som jag har är en med seriell utgång, Är det någon som har erfarenhet vad man kan använda för annan kabel, Bernina support är ju = 0 Får inget svar, tror att man ska ha en adapter för att kunna kommunicera mellan Symaskinen och PC Tacksam för all hjälp !! PS. det är jättekul att se allt som Ni gör med broderier etc. bra tips får man också. Hälsn. Mariann |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Det finns adaptrar så att man kan få sin USB-port att låtsas att den är serieport. Har inte använt någon själv, men kolla i databutik!
Hittade en här vid googling, men borde finnas billigare! http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=...5-48B20A285843 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Ett bra Berninatips förresten:
http://www.berninausa.com/home.jsp Berninas amerikanska hemsida med forum (Community). Man anmäler sig bara så får man tillgång till div forum där det verkar finnas kompetent hjälp. En kille som heter Patrick brukar kunna svara på det mesta om man ställer frågor! Ställde min första fråga idag, men har läst där i några månader innan jag bestämde mig för att köpa min Bernina. Kanske finns redan svaret du säker där! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Svar på svenska
Ring Berninas huvudkontor i Göteborg.
Fråga efter Kent. Han har svarat på mina frågor eller tagit reda på svaret om det varit något han inte kunnat. Har inte telfonnr. i huvudet men ring 118 118. MVH bibbi |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:35.