![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Tips hur du kan få symaskiner luddfria
Mina maskiner har varit så snälla mot mig och aldrig krånglat fast jag sytt på dem nästan dagligen så jag vågar inte lämna in dem för rengöring. Då kommer de säkert att krångla, det brukar vara så med tekniska saker och bilar har jag hört.
Jag fick en idé igår och investerade i en burk med tryckluft för rengöring av bl.a. tangentbord. Har testat det i alla mina tre maskiner och jisses vad bra det var. Massor med damm och ludd kom ut. Jag tycker jag rensar, och försöker få bort allt stup i kvarten men det fanns ändå, jag lovar. Det var en bra investering, kostade bara 79:- för en burk med 400 ml skulle jag lämnat in dem hade jag nog fått betala minst 1500 kronor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Var köper man sådant?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag köpte i en affär som heter Kjell & Company, men det finns nog lite här och där bl.a. hos Clas Olsson, men de var lite dyrare.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Sådan tryckluftsspray finns nog att få tag i lite varstans. Däremot kan priserna variera kraftigt. Billigaste jag hittat är Kjell & Co som Gidget nämnde.
Man kan höra efter med datorbutiker och välsorterade bensinstationer t.ex. Men man får väl vara lite försiktig också? Så att man inte blåser in damm i maskinens inre, damm som kan vara riktigt svårt att få ut? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag har köpt en tillsats till dammsugaren. Tror att det är för att göra rent tangentbord mm.Jämfört med de vanliga tillbehören är detta mini delar, fungerar jättebra.Kostade en bit under hundralappen på Biltema.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Det där har jag jättelänge tänkt köpa!
Om du säger att den är bra,då går jag direkt och köper såna delar till dammsugaren. Jag tackar dig så mycket för tipset,för det är så att man är lite feg när någonting är sådär jättebilligt. Man har tvivel att kan den vara så bra? Men nu går jag och köper en,direkt bums! Tackar och bockar!TESS! |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:40.