![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Kan man kombinera olika trådmärken?
Jag har ett startpaket som jag har köpt av Anne här på sysidanoch behöver fylla på förrådet lite...
Jag står och väljer mellan att köpa fler trådar av Anne eller köpa ett paket med Sulky ekonomi 25-pack från Solbrodyr. Kan man kominera de olika märkena i samma broderi eller ska man hålla sig till samma sort? Jag har beslutsångest! Vad ska jag göra? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Trådmärken.
Jag har 5 olika trådmärken hemma.Jag brukar kombinera dom lite hur som helst.Vad jag dock måste tänka på att dom är lite olika tjocka med trådspänningen.Sen har jag polyestertråd till broderier som skall tvättas mycket ex.handukar.
/Lottisen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag blandar ofta olika märken och aldrig haft problem . Det finns ju olika grovlekar på tråden det är det som kan göra skillnaden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Hej!
Jag blandar också märken, och har inga som helst problem. Lycka till Monica |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Om tråden har samma groclek kan du blanda annars kan dom fylla motivet olika på vissa mönster gör det inget .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag blandar hejvilt och det har gått bra alla gånger.
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Hej
Jag köpte nyss tråd från USA, Royal, och den blandar jag med Sulky Rayon, det går hur bra som helst. Aina |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:12.