![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
smått panikslagen
fast nu överdrev jag.
det ligger inte riktigt för mig att stressa, än mindre få panik. men nu närmar det sig endå snart. ska ta studenten om två veckor, om dom släpper iväg mig, och det ska både vara bal och studentdag. och jag har inte kläder till någon av dem. och jag är alldeles för fattig och snål för att köpa. så jag tänkte sy själv, herre gud liksom, en klänning är ju i princip bara två (eller tre eller fjorton) tygstycken som sitter ihop i sidorna. saken är nu bara den att jag kanske har skjutit upp lite väl mycket... balen är på tisdag (torsdag läggdags nu), och jag har fortfarande inte något alls att ta på mig. så: planen just nu är att få till någon förm av tubtop och någon form av kjol. släpper dom in mig med det på? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Det låter väl bra?! Glamma upp det med ett strassigt skärp eller något sådant.
Minns med ett snett leende dagen för min dotters studentbal, och den klänning hon sydde helt på egen hand. Och den där sömmen som bara korvade sig, så till slut satt jag och sydde om den medans dotetrns fixade håret... Apropå ute i sista sekund... Senast redigerad av Avslutat medlemskap den 2006-05-18 klockan 21:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Klart de släpper in dig. Du har ju gjort riktigt fina överdelar som finns i ditt album, ta någon av de modellerna och sy en kjol till. Sedan handlar det oftast om vilket material/tyg man väljer. Piffa upp med strass, spetsar, brosch, etc. det klarar du.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
min uppfattning av student bal är att det inte krävs några jättestora prinsessklänningar. en topp och kjol låter jättebra!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Män du, kan du inte ta den där 60-talsklänningen och "snörpa ihop" en vidare och längre kjol att ha utanpå?
Heja dig! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:06.