Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Mönster och mönsterkonstruktion
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-05-08, 18:31   #1
Maria_k Maria_k är inte uppkopplad

Question Mammaklänning

Hej alla glada och hjälpsamma människor..

Jag tänkte sy en sommar klänning i födelsedagspresent till en vän. MEN, hon är gravid, liten och kort i "rocken".

Inga mönster passar utan jag måste göra om dem, jag har hittat både tröjor och klänningar som är skurna (delad) under bysten, så jag tänkte använda dem som grundmönster.

MEN sen då? hur gör jag hur skall jag fixa nederdelen så att magen får plats, utan att det ser ut som hon knallar runt i ett tält? skall den övredelen var lika lång bak som fram eller ser det bara konstigt ut då?

Hoppas att ni har några tips, tyg förslag kan ju kanske åxå vara bra...funderade på om man skall ha två tyger hela vägen eller bara i "kjolen"

oj långt blev det men hjälp behöver jag, har ju bara 25 dagar på mig...
/Maria
Maria_k är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-09, 08:20   #2
Anna-Karin Anna-Karin är inte uppkopplad

Jag sydde en mammaklänning till mig förra sommaren. Den var avdelad under bysten, "kjoldelen" var rynkad under bysten och smala reglerbara axelband. Tyget jag använde var ett billigt viscosetyg från stoff och stil. Mönstret var ett burdamönster. Modellen var figurformad utan att för den skull vara tight. Jag har en bild på den i mitt galleri men då hänger klänningen på en galge så man ser inte riktigt hur den ser ut. Jag skulle naturligtvis tagit en bild förra sommaren när jag fyllde ut klänningen ordentligt.
Anna-Karin är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:25.