![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Jag håller på att sy en topp utan ärm och en blusjacka med sprund i sidorna i samma tyg.
Eftersom jag är 25 cm bredare över baken än bysten så funderar jag på om det ser bättre ut om jag låter det vara lite stort över bysten så det inte blir så tvärkurvigt ut över baken. Jag har markerat den 3 storlekar mindre över bysten än baken och kunde nog ta in den en storlek till över bysten. Vad tror ni? Det är alltså toppen. Den är också vid i urringningen fast jag klippte den efter minsta storleken (tack och lov, annars hade den nog ramlat rakt ned!). Finns det något sätt att göra den mindre? Det är inte så oklädsamt men bh-banden kommer att synas, eftersom den är utan ärm känns det som om den liksom ramlar av axeln. Den ska fodras in med en hel infodring för hals och ärmhål. Kan man gör små veck i grupp i ringningen om det nu gör den mindre??? Blusjackan kan också göras en storlek mindre över bysten men det kanske inte gör så mycket att den är stor, det är söm cirka 15 cm ner i sidorna sen är det sprund. Tyget är polyester med lite paljetter på. Kan man sy axelsömmen först och sedan ärmen och sist sidsömmen istället för att krångla i ärmen på slutet?? Ja jag borde väl ha klippt till i skrottyg först men det tänkte jag aldrig på och mitt skrottyg är lakansväv och det blir ju inte samma fall. Har inget klädtyg att provsy i. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:19.